نیروهای انگلیسی و آمریکایی برای دستگیری “مرده یا زنده” حمله‌کنندگان به نفتکش اسرائیلی وارد خاورمیانه شدند

چهارشنبه, 13ام مرداد, 1400
اندازه قلم متن

boris.jpg

رادیو بین‌المللی فرانسه – ناصر اعتمادی – به نوشتۀ نشریۀ انگلیسی “دیلی میرور” فرماندهان نظامی ارتش انگلستان با ورود به خاورمیانه سرگرم طرحریزی حملۀ نیروهای ویژه این کشور به گروه تروریستی هستند که پنجشنبه گذشته با حمله به یک نفتکش اسرائیلی یک شهروند انگلیسی و یک شهروند رومانیایی را کشت.

به نوشتۀ “دیلی میرور” سرویس‌های اطلاعاتی اسرائیل منطقه‌ای را که از آن پهپادهای انتحاری به روی نفتکش اسرائیلی پرتاب شده، شناسایی کرده‌اند. “دیلی میرور” تصریح کرده است که نیروهای انگلیسی و آمریکایی عملیات مشترکی را جهت دستگیری “زنده یا مرده” تروریست‌هایی را هدایت خواهند کرد که حمله پهپادی به موشک‌های اسرائیلی را به اجرا گذاشتند.

به نوشتۀ نشریۀ انگلیسی، در واکنش نظامی انگلستان دهها عضو نیروهای ویژه این کشور، کارشناسان جنگ الکترونیکی مجهز به دستگاه‌های شنود ارتباطات و همچنین پهپادهای رزمی شرکت خواهند داشت. به نوشتۀ “دیلی میرور” در این باره رئیس نیروهای نظامی ارتش انگلستان، سر نیک کارتر، با همتای اسرائیلی خود، آویو کوخاوی، نشست مشترک برگزار کرده است.

دیروز دوشنبه، وزیر امور خارجۀ آمریکا، آنتونی بلینکن، هشدار داد که جمهوری اسلامی ایران “پاسخی جمعی” و فوری به حملۀ اخیر خود به نفتکش اسرائیلی دریافت خواهد کرد که از نظر آمریکا به منزلۀ تهدیدی مستقیم علیه آزادی کشتیرانی و تجارت است. بلینکن سپس گفته بود که برای این “پاسخ جمعی” آمریکا در ارتباط مستقیم با انگلستان، اسرائیل، رومانی و سایر کشورها است. بوریس جانسون، نخست وزیر بریتانیا، نیز در اظهاراتی جداگانه گفت که حکومت ایران باید با تبعات و نتایج اعمالش روبرو شود.

در این حال، اتحادیۀ اروپا و ناتو ضمن محکوم کردن حملۀ مرگبار به نفتکش اسرائیلی در دریای عمان خواستار “پرهیز از اقدامات زیان آور برای صلح و ثبات منطقه شدند. “

سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیۀ اروپا در این باره گفت: “ما این حمله را محکوم می‌کنیم. متوجه ملاحظات و ارزیابی‌های آمریکا، بریتانیا و اسرائیل نیز هستیم. اما، می‌خواهیم که از اقدام‌های زیان‌آور علیه صلح و ثبات منطقه پرهیر شود. ” سخنگوی نمایندۀ سیاست خارجی اتحادیۀ اروپا سپس خواستار “روشن شدن چگونگی وقوع حمله به نفتکش اسرائیلی در دریای عمان شده و آن را غیرقابل قبول و خلاف آزادی کشتیرانی” دانسته است.

از: گویا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.