نامه سرگشاده فوروم ایرانیان دمکرات آلمان/ماینز به خانم دکتر اورزلا فون در لاین مسئول کمیسیون اروپای دولت فدرال آلمان در اتحادیه اروپا و آقای هنریکو مورا در باره شرکت در مراسم سوگند ریاست جمهوری قاتل مردم ایران رئیسی

چهارشنبه, 13ام مرداد, 1400
اندازه قلم متن

 

برگردان بفارسی ناهید جعفرپور

 

تاریخ ۰۳٫۰۸٫۲۰۲۱

آیا اتحادیه اروپا میبایستی/ اجازه دارد در مراسم سوگند یک قاتل حضور داشته باشد؟ 

حضور محترم سرکار خانم دکتر اورزلا فون در لاین، جناب آقای هنریکو مورا 

ما از طریق رسانه ها فهمیدیم که شما قصد دارید از مراسم سوگند ریاست جمهوری ابراهیم رئیسی که از طریق یک انتخابات مهندسی شده ناعادلانه توسط رهبر مذهبی علی خامنه ای منصوب گردید، استقبال نمائید. ما در نامه سرگشاده خود به رئیس جمهور آلمان فدرال و وزیر امور خارجه صریحا تقاضا نمودیم که در اعتراض به رئیس جمهور جدید، پیام شادباش و تبریک از سوی دولت آلمان به رئیس جمهور جدید ایران ارسال نکنند.

ما در ایران با رئیس جمهوری سر و کار داریم که با پرونده قطوری از دستگیری، شکنجه، قتل و اعدام ارتباط دارد. اروپا تا کی می خواهد این مسیر سیاسی خود را ادامه دهد؟ توافق هسته ای به نفع مردم ما نیست ، تنها و تنها به نفع دولت ایران است. سفر شما به ایران نشان می دهد که شما از اراده مردم ایران چشم پوشی می کنید و در عوض خود را در کنار دولت ایران قرار می دهید. هرگونه ملاقات، تبریک و شادباش و یا دست دادن با این قاتل جوانان ایران بیانگر این مسئله خواهد بود که شما به هیچ وجه به اراده مردم ایران اهمیتی نمی دهید. در حال حاضر اعتراضاتی در سراسر کشور به دلیل وضعیت بد اقتصادی، کمبود آب، عدم وجود برق، عدم ادامه دستمزد کارگران و عدم پرداخت حقوق بازنشستگان وجود دارد. این همه بیماری و ویروس کرونا در سراسر ایران گسترش یافته است و تأثیر زیادی بر زندگی کل مردم گذاشته است.

که، روزانه بیش از ۴۰۰ نفر در اثر آن می میرند. تا کنون دریافت هر نوع واکسنی از اروپا یا آمریکا رد شده است.

مردم ایران قربانی این سیاست ها می شوند، این سیاست ورزی تنها از منفعت حرکت می کند و به انباشت سرمایه علاقه مند است.

اروپا تا کی می خواهد آگاهانه نقض آشکار حقوق بشر در ایران را نادیده بگیرد و به مذاکره با این رژیم تمامیت خواه ادامه دهد؟

کافی نیست که بگویید شما از نقض حقوق بشر در ایران اطلاع دارید، بلکه باید از مردم ایران که از خدشه دار شدن حقوق بشررنج می برند، دفاع کنید. هر فریاد مردم ایران برای آزادی و دمکراسی با دستگیری ها روبرو و خفه می شود. شکنجه و اعدام و زندان کار روزمره رژیم ایران شده است. زنان و روشنفکران به طور سیستماتیک تحت ستم های چندگانه قرار می گیرند.

شما خود همه این واقعیت ها را می دانید و نمی توانید وانمود کنید که از اوضاع ایران مطلع نیستید زیرامرتبا گزارش هایی از وضعیت کشورها دریافت می کنید و در مورد همه چیز از سوی سفیران خود در این کشورها به طور کامل مطلع می شوید.

مااز اینکه مرتبا باید از شما درخواست تجدیدنظر نمائیم و از شما بخواهیم که به این سفر نروید، شرمگینیم ، زیرا خود شما باید درک کنید که چرا نباید به این قاتل مردم ایران دست بدهید. حمایت شما از رئیس جمهور رئیسی به این معناست که شما علنا به افرادی که به وضوح با دولت خودشان مخالف هستند پشت کرده اید. و شما با ملاقاتتان، دستگیرشدگان وکشته شدگان از سوی رژیم ایران را تحقیر می کنید. تحقیرهزاران نفری که در سال گذشته در خیزش آبانماه مردم و همچنین ۱۷۶نفری که بر اثر سرنگونی هواپیمای غیرنظامی اکرائینی جان خود را از دست دادند.

ما از شما درخواست می کنیم که از این سفر منصرف

شوید و این رژیم تمامیت خواه را غیرقانونی اعلام کنید.

مردم ایران هرگز فراموش نخواهند کرد که اتحادیه اروپا در مواقع ضروری چگونه عمل کرده است، زیرا شعاراتحادیه اروپا همواره دموکراسی، آزادی و حقوق بشر بوده است. این به اندازه کافی تاسف آور است که شما بیش از ۴۰ سال است که این رژیم توتالیتر را تحمل می کنید و به آن احترام می گذارید. نتیجه این میشود که درگیری ها و ناآرامی ها در خاورمیانه هر روز بیشتر و بیشتر میشود و کل منطقه بی ثبات گشته است ، شما این را خوب می دانید.

سرکار خانم فون در لاین و جناب مورا

ما از شما می خواهیم و شما را تشویق می کنیم که با دقت فکر کنید و در مورد آنچه که قرار است انجام دهید خوب  فکر کنید که آیا واقعا باید این سفر و دیدار از رئیس جمهور جنایتکار را انجام دهید؟

با احترام فراوان

از سوی فوروم ایرانیان دمکرات آلمان/ماینز

بهروز اسدی

کپی نامه به رسانه ها و احزاب

 


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.