عدم رسیدگی پزشکی به وضعیت دو زندانی سیاسی در زندان خلخال

شنبه, 16ام مرداد, 1400
اندازه قلم متن

خبرگزاری هرانا – صلاح الدین شریف زاده و حسن بیت عبدالله، دو زندانی سیاسی تبعیدی در زندان خلخال علیرغم ابتلا به کرونا از رسیدگی پزشکی محروم هستند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز جمعه ۱۵ مردادماه ۱۴۰۰، صلاح الدین شریف زاده و حسن بیت عبدالله، دو زندانی سیاسی در زندان خلخال علیرغم ابتلا به کرونا از رسیدگی پزشکی محروم هستند.

نبود تمهیدات و کمبود امکانات بهداشتی در بسیاری از زندان‌های کشور موجب شیوع کرونا و ابتلای شماری از زندانیان به کرونا شده است.

صلاح الدین شریف زاده، شهروند اهل بوکان در تاریخ ۱۴ تیرماه ۹۷ در جریان یک درگیری در جاده ارومیه-میاندوآب که منجر به کشته شدن چند نفر شده بود به اتهام “همکاری با احزاب مخالف نظام” توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به بازداشتگاه اداره اطلاعات ارومیه منتقل شد. وی ۴ ماه پس از بازداشت در آبان‌ماه همان سال، از بازداشتگاه اداره اطلاعات ارومیه به بوکان و در تاریخ ۱۴ دی‌ماه به بند ۳-۴ عمومی زندان ارومیه منتقل شد. او نهایتا توسط شعبه ۱ دادگاه انقلاب مهاباد به ۲ سال و ۶ ماه حبس تعزیری محکوم شد.

حسن بیت عبدالله، شهروند اهل شوش نیز در تاریخ ۲۴ مهرماه ۹۴ در خصوص پرونده موسوم به حادثه صفی آباد دزفول توسط ماموران اداره اطلاعات بازداشت و در شهریورماه ۹۶ به همراه ۸ متهم دیگر مورد محاکمه قرار گرفت. وی نهایتا توسط دادگاه انقلاب اهواز به ۲۵ سال حبس تعزیری محکوم شد.

این افراد چندی بعد از زندان محل نگهداری خود به زندان خلخال منتقل شدند.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.