صدور دو حکم اعدام همزمان با رهایی از اعدام چهار زندانی

چهارشنبه, 20ام مرداد, 1400
اندازه قلم متن

خبرگزاری هرانا – دو متهم در تهران، از بابت اتهام قتل در دو پرونده جداگانه توسط شعبه دهم دادگاه کیفری یک این استان به اعدام محکوم شدند. همزمان چهار زندانی در شهرهای فردیس، میاندوآب و گنبدکاووس که از بابت اتهام قتل در پرونده های جداگانه به اعدام محکوم شده بودند، با گذشت اولیای دم از چوبه دار رهایی یافتند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از روزنامه شرق، یک متهم در تهران به اعدام محکوم شد.

بر اساس این گزارش، شامگاه بیست‌و‌یکم تیر سال ۹۸، در پی درگیری مردی به نام رضا با برادر زن وی به نام سامیار در یک جشن تولد، سامیار به قتل رسید. با مرگ پسر جوان، رضا ۳۵ ساله‌ بازداشت شد و به قتل اعتراف کرد.

رضا در حالی در شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران پای میز محاکمه ایستاد که اولیای‌ دم برای وی حکم اعدام خواستند. وقتی متهم روبه‌ روی قضات ایستاد در تشریح جزئیات درگیری گفت: آن شب، تولدم بود و در خانه مادرزنم میهمان بودیم. آنها برایم جشن تولد گرفته بودند. برادرزنم هم آنجا حضور داشت که با هم، به‌ صورت لفظی بحث کردیم. بعد از پایان جشن او همراه من و همسرم به خانه‌مان آمد. می‌گفت می‌خواهد با من تسویه‌ حساب کند. در نهایت من و برادرزنم با هم درگیر شدیم.

متهم ادامه داد: من برای پایان‌ دادن به درگیری به اتاقم رفتم و خوابیدم؛ اما چند دقیقه بعد همسرم که پریشان بود بالای سرم آمد و من را بیدار کرد. او می‌گفت برادرش شیشه پنجره را شکسته و خودزنی کرده است. من خیلی ترسیدم. او حال طبیعی نداشت. به‌همین‌خاطر می‌خواست خودزنی کند. من شیشه را به‌زور از دستش گرفتم و او را از خانه‌ام بیرون کردم.

متهم در ادامه گفت: سامیار دست‌بردار نبود و مقابل در خانه ما داد و فریاد راه انداخته بود. چون دیروقت بود به ‌خاطر همسایه‌ها و از ترس آبرویم بار دیگر مقابل در رفتم. من برای ترساندن او کارد آشپزخانه را هم همراهم برداشتم. او همچنان مقابل در فحاشی می‌کرد که سعی کردم او را آرام کنم اما نشد. من که در حال مستی کنترل اعصابم را از دست داده بودم چند ضربه چاقو به گردن و شکم او زدم که با فریادهای همسرم همسایه‌ها از خانه‌شان بیرون آمدند و من همان‌جا بازداشت شدم.

متهم پرونده در انتها به قضات گفت: باور کنید من قصد کشتن برادرزنم را نداشتم و نمی‌دانم چطور شد که چاقو کشیدم. ما هر دو حال طبیعی نداشتیم. من شرمنده خانواده همسرم هستم و از آنها طلب بخشش دارم. من نمی‌خواستم چنین اتفاقی بیفتد و عمدی این کار را نکردم و حالا هم هر کاری بخواهند برای اینکه به آرامش برسند انجام می‌دهم.

در پایان جلسه قضات وارد شور شدند و متهم را به اعدام محکوم کردند.

صدور حکم اعدام برای یک متهم در تهران

به گزارش خبرگزاری رکنا، یک متهم در تهران از بابت اتهام قتل به اعدام محکوم شد.

بر اساس این گزارش، در سال ۹۸ جسد پسر جوان تبعه افغانستان به نام نعیم در حاشیه پارک جنگلی چیتگر پیدا شد. پلیس در نخستین گام از تحقیقات به بررسی فهرست مکالمات تلفنی پسر جوان پرداخت و رد یکی از دوستان وی به نام یاشار را یافت.

یاشار ۲۲ ساله ردیابی و بازداشت شد و در همان بازجویی نخست به قتل دوستش به دلیل خیانت اعتراف کرد.

 یاشار در این رابطه گفت: من در افغانستان نامزد داشتم که برای کار به ایران آمدم. قرار بود پس از جمع کردن پول هایم به افغانستان بروم و با نامزدم ازدواج کنم. من در این مدت با نوعروسم تلفنی صحبت می کردم ، اما مدتی بود متوجه شده بودم نامزدم دیگر علاقه ای به من ندارد و از این ماجرا شوکه بودم.

وی ادامه داد: من نعیم را از چند سال قبل می شناختم. او هم مدتی قبل برای کار به ایران آمده بود و ما با هم دوست بودیم. حدود چند ماه قبل نعیم برای دیدن خانواده‌اش به افغانستان رفت. در این مدت متوجه رفتارهای عجیب نامزدم شدم. او دیگر تمایلی نداشت با من تلفنی صحبت کند. همان موقع بود که فهمیدم یاشار به من خیانت کرده و با نامزدم رابطه دوستانه برقرار کرده است. وقتی یاشار به ایران بازگشت به فکر انتقام از او افتادم. من بدون اینکه در این رابطه با او حرفی بزنم او را به پارک جنگلی چیتگر دعوت کردم. در فرصتی مناسب و در نقطه خلوتی از پارک، وقتی که نعیم می خواست استراحت کند با چوب به سرش زدم و سپس با بند کفش او را خفه کردم.

 به دنبال اعتراف های پسر جوان و بازسازی صحنه جرم وی در شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران پای میز محاکمه ایستاد.

 این در حالی بود که اولیای دم برای وی حکم اعدام خواستند. متهم در جلسه دادگاه جرم اش را گردن گرفت و گفت: نعیم مستحق مرگ بود. او از علاقه من و نامزدم مطلع بودم اما به من خیانت کرد. به همین خاطر تصمیم به قتل او گرفتم و او را به پارک جنگلی چیتگر کشاندم. من از قتل او پشیمان نیستم.

 در پایان جلسه قضات وارد شور شدند و وی را به اعدام محکوم کردند.

رهایی دو زندانی از اعدام در فردیس

به گزارش ایرنا، دو متهم در شهرستان فردیس که از بابت اتهام قتل به اعدام محکوم شده بودند، پس از تحمل ۱۰ سال حبس با گذشت اولیای دم از چوبه دار رهایی یافتند.

مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان شهرستان فردیس گفت: این ۲ زندانی محکوم به اعدام که یک مرد و یک زن هستند، با ورود انجمن حمایت از زندانیان شهرستان فردیس و با همکاری مددکاری زندان رجایی شهر کرج و مددکاری زندان فردیس از چوبه دار رهایی یافتند.

وی با اشاره به اینکه این افراد حدود ۱۰ سال حبس متحمل شدند، ادامه داد: برای بخشش زندانی مرد مبلغ یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان و زندانی زن ۸۰۰ میلیون تومان  پرداخت شد.

رهایی یک زندانی از اعدام در میاندوآب

به گزارش ایرنا، یک زندانی در میاندوآب پس از ۱۴ سال با گذشت اولیای دم از اعدام نجات یافت.

رییس کل دادگستری آذربایجان‌غربی از صلح و سازش هشتمین پرونده قتل عمد در استان خبر داد و اظهار داشت: این زندانی در سال ۱۳۸۷ در یکی از روستاهای میاندوآب به علت اختلافات خانوادگی مقتول را به قتل رسانده بود.

ناصر عتباتی افزود: این زندانی پس از ۱۴ سال تحمل حبس و انتظار اعدام بالاخره با تلاش چندین ماهه کارکنان خدوم و زحمتکش شورای حل اختلاف میاندوآب از چوبه دار رهایی یافت.

رهایی یک زندانی از اعدام در گنبدکاووس

به گزارش صداوسیما، یک زندانی در گنبدکاووس پس از ۴ سال با گذشت اولیای دم از اعدام نجات یافت.

بر اساس این گزارش، ۴ سال پیش مشاجره لفظی و خشم آنی دو دوست جوان سبب مرگ یکی از آنان با ضربات چاقوی دیگری شد و دادگاه هم با درخواست خانواده مقتول حکم اعدام صادر کرد.

شهرکی رئیس شعبه ۱۱ صلح و سازش شورای حل اختلاف گنبدکاووس گفت: با میانجیگری و گفتگو‌های اعضای شورای صلح و سازش، خانواده مقتول رضایت دادند و این جوان پس از ۴ سال در بند بودن فرصت زندگی دوباره یافت.

شهرکی گفت: امسال ۳ محکوم به اعدام با رضایت اولیای دم مقتول از چوبه دار رهایی یافتند.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.