اجرای حکم اعدام یک زندانی در اسفراین

چهارشنبه, 20ام مرداد, 1400
اندازه قلم متن


خبرگزاری هرانا – حکم اعدام یک زندانی که پیشتر از بابت اتهام قتل به اعدام محکوم شده بود، در شهرستان اسفراین به اجرا درآمد. او همچنین در کنار حکم اعدام به تحمل ضربات شلاق و حبس نیز محکوم شده بود.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از ایسنا، حکم اعدام یک زندانی در اسفراین اجرا شد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان اسفراین در خصوص این پرونده گفت: پس از دریافت خبر مفقودی زنی ۳۱ ساله در اسفند ماه سال ۱۳۹۶، پرونده قضایی تشکیل شده و پس از چند روز متهم این پرونده شناسایی و دستگیر شد. متهم پس از بازداشت به ارتکاب جرم اعتراف کرد.

نادر نژاد اقداش افزود: بر اساس شواهد موجود، مهمترین انگیزه و علت قتل، سرقت طلاها و جواهرات مقتول عنوان شده است. همچنین متهم پس از ارتکاب جرم جهت از بین بردن آثار جرم، اقدام به مثله کردن و سوزاندن جسد کرده است.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان اسفراین افزود: پس از اتمام مراحل مختلف دادرسی به موجب دادنامه صادره از شعبه اول دادگاه کیفری استان خراسان شمالی، متهم به اعدام محکوم شد. همچنین این فرد از حیث جنبه عمومی جرم سرقت مقرون به آزار نیز به ۱۰ سال حبس و ۷۴ ضربه شلاق و از جهت جنایت بر میت به لحاظ قطع هر دو پا و سوزاندن جسد، به تحمل ۷۴ ضربه شلاق محکوم شد.

نهایتا رأی بدوی در شعبه سیزدهم دیوان عالی کشور تایید و حکم اعدام اجرا شد.

در این گزارش، به هویت این زندانی و همچنین محل و تاریخ دقیق اجرای این حکم اشاره‌ای نشده است.

بر اساس گزارش مرکز آمار، نشر و آثار مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران در دوره یکساله (اول ژانویه ۲۰۲۰ تا ۲۰ دسامبر ۲۰۲۰) دستکم ۲۳۶ شهروند اعدام شدند و ۹۵ تن دیگر به اعدام محکوم شدند. از جمله اعدام شدگان باید به اعدام ۲ کودک-مجرم اشاره کرد و همینطور به محل اجرای ۱ حکم اعدام که در ملا عام بوده است.

بنا بر همین گزارش بیش از ۷۲ درصد اعدام های صورت گرفته در ایران توسط دولت یا نهاد قضایی اطلاع رسانی نمی‌شوند که نهادهای حقوق بشری اصطلاحا آن را اعدام “مخفیانه” می‌خوانند.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.