نیروهای هنگ مرزی سردشت به سوی کولبران آتش گشودند

جمعه, 22ام مرداد, 1400
اندازه قلم متن



استان‌وایر- تیراندازی نیروهای نظامی جمهوری اسلامی به سوی کولبران در مرزهای غربی ایران، ۲ کولبر دیگر را مجروح  و روانه بیمارستان کرد.

بر اساس گزارش سازمان‌های حقوق بشری هه‌نگاو، بامداد روزجمعه ۲۲ مرداد ۱۴۰۰ ، نیروهای هنگ مرزی سردشت در منطقه «بیتوش» به سوی دسته‌ای از کولبران آتش گشودند که در جریان آن یک کولبر مورد اصابت گلوله قرارگرفت و زخمی شد.

هه‌نگاو هویت این کولبر را «سوران کانی رشی» اعلام کرده و نوشته است که وی از ناحیه سینه مورد اصابت گلوله قرار گرفته و جهت مداوا به مراکز درمانی شهر قلعه دزه در اقلیم کُردستان واقع در عراق منتقل شده است.

وضعیت جسمانی این کولبر وخیم گزارش شده است.

در جریان این تیراندازی، یک کولبر دیگر نیز با نام «جلیل زینی» در حین فرار از نیروهای هنگ مرزی به دلیل سقوط از ارتفاع به شدت مجروح و به مراکز درمانی سردشت منتقل شده است.

حکومت جمهوری اسلامی کولبران را «قاچاق‌چی» می‌نامد و اخبار تیراندازی ماموران نظامی جمهوری اسلامی به کولبران به تناوب از رسانه‌ها منتشر می‌شود.

ماه گذشته، «بهزاد رحیمی»، نماینده سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی گفته بود که ماموران نظامی بدون توجه به اعتراضات به تیراندازی به کولبران ادامه داده و به سر و قلب آن‌ها شلیک می‌کنند.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.