یادداشت مطهری خطاب به روحانی: بسیار بعید است که آقای رییس‌جمهور ندانند که سپاه رقیب مردم و بخش‌خصوصی و مثل پیمانکارهای معمولی است

دوشنبه, 25ام شهریور, 1392
اندازه قلم متن

جناب آقای روحانی رییس‌جمهور در مجمع سالانه فرماندهان سپاه فرمودند: «بنده شایعاتی را که راجع به سپاه در حوزه اقتصادی مطرح می‌شود اصلا قبول ندارم. سپاه رقیب مردم و بخش‌خصوصی و مثل پیمانکارهای معمولی نیست.»به نظر می‌رسد که این سخن آقای رییس‌جمهور بیشتر جنبه نصیحت و بازدارندگی دارد و رییس‌جمهور خواسته است تذکر و هشدار محترمانه‌ای به سپاه درخصوص ورود این نیروی نظامی به حوزه اقتصاد که در دولت‌های نهم و دهم به اوج خود رسید، بدهد و الا بسیار بعید است که جناب آقای روحانی به‌عنوان رییس‌جمهور ندانند که واقعا امروز سپاه رقیب مردم و بخش‌خصوصی و مثل پیمانکارهای معمولی است و این امر آفات و آسیب‌هایی برای خود سپاه و اقتصاد کشور داشته است.

آقای روحانی اضافه کردند که «سپاه باید پروژه‌های بسیار مهمی را که بخش خصوصی توان اجرای آن را ندارد برعهده بگیرد.» این، سخن حقی است و مقصود نهایی آقای روحانی هم گفتن همین جمله بوده است. ولی این حقیقت را نمی‌توان نادیده گرفت که میان «باید» و «هست» و به‌عبارت دیگر میان «آنچه باید انجام شود» و «آنچه انجام می‌شود» گاهی فاصله زیادی وجود دارد. ما هم آرزو داریم که سپاه فقط پروژه‌های بسیار مهمی را که بخش خصوصی توان اجرای آن را ندارد برعهده بگیرد. به‌هرحال از جناب آقای روحانی صراحت بیشتری را انتظار داریم.»
منبع: وب‌سایت شخصی علی مطهری


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

برچسب‌ها:

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.