درگذشت فرشته طائرپور، تهیه‌کننده سینما به دلیل ابتلا به کرونا

سه شنبه, 26ام مرداد, 1400
اندازه قلم متن

 

 

ایران وایر

«فرشته طائرپور»، تهیه‌کننده پیشکسوت سینمای ایران در سن ۶۹ سالگی بر اثر ابتلا به کرونا درگذشت.

روز سه‌شنبه ۲۶ مرداد ۱۴۰۰، رسانه‌های ایران خبر درگذشت فرشته طائرپور را منتشر کردند. «منوچهر شاهسواری»، تهیه‌کننده سینما و مدیرعامل خانه سینما، به «مهر» گفته است که علت درگذشت خانم طائرپور ابتلا به ویروس کرونا و عوارض ناشی از آن بود.

طائرپور از چند هفته پیش به دلیل ابتلا به کرونا در بیمارستان بستری شده بود. وی با وجود ترخیص از بیمارستان، طی روزهای گذشته به دنبال وخامت حال مجددا در بیمارستان بستری شد.

طائرپور تهیه‌کنندگی آثاری چون «گلنار»، «خداحافظ دختر شیرازی»، «آینه‌های روبرو»، «نخودی»، «زن دوم»، «وقتی همه خواب بودند»، «خاله قورباغه»، «پسر مریم»، «نان و شعر»، «پاتال و آرزوهای کوچک»، «مدرسه پیرمردها» را برعهده داشت.

مراسم تشییع پیکر فرشته طائرپور صبح روز چهارشنبه ۲۷ مرداد، در قطعه هنرمندان بهشت زهرای تهران برگزار می‌شود.

طی روزهای اخیر «علی سلیمانی»، بازیگر سینما، تئاتر و سیمای جمهوری اسلامی نیز به دلیل ابتلا به بیماری کرونا در ۵۰ سالگی درگذشت. در دوران پاندمی هنرمندان و ورزشکاران بسیاری به بیماری کووید۱۹ مبتلا شدند و تعدادی از آن‌ها جان خود را از دست دادند.

براساس آخرین آمارها روزانه بیش از ۶۰۰ نفر به دلیل ابتلا به ویروس کرونا فوت می‌کنند. نظام پزشکی جمهوری اسلامی اعلام کرده برای رسیدن به آماری واقعی فوتی‌ها، این تعداد را باید از سه تا چهار برابر افزایش داد.

کارشناسان دلیل اصلی افزایش فوتی‌ها و تعدد پیک‌های کرونایی در ایران را عدم تامین واکسن کرونا از سوی حکومت می‌دانند.

 


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

یک نظر

  1. 🖤سرکارخانم #فرشته_طائرپور تهیه کننده فرهیخته سینما که بیشترین آثار سینمای کودک را تولید نموده بود هم بر اثر #کرونا فوت نمود

    وی بیشترین تلاش را داشت که برای واکسن پروژه های سینمایی تدبیری شود و بسیار تلاش نمود
    که با برخورد توهین آمیز شخص حقیر #علیرضا رییسی که در دوران #پخمه_سالاری و #مافیا_سالاری #کاسبان کرونا می تازد مواجه شد
    مسئول مستقیم مرگ ایشون #علیرضا_رئیسی و سعید نمکی هستند خود بانوی بزرگوار خردادماه جهت ثبت در تاریخ نوشتند هر سینماگری بمیرد مسئولش وزارت بهداشت است بنابراین علیرضا رییسی و #نمکی_محاکمه_و_مجازات_شود

    ✅تکاندهنده این است دختری مدل و مانکن وطنی که ۲۰ سال سن دارد عکس کارت واکسن خود را استوری نموده بود که باید معلوم شود این جماعت چند صد هزار نفری به اسم کادر آموزشی و مدرسه چطور واکسن زده اند مصداق های بسیاری وجود دارد

    🖋️خانم فرشته طائرپور ۱۳ خرداد ۱۴۰۰ مقاله تکاندهنده ای نوشتند که شرح برخوردهای جنایتکاری مثل علیرضا رئیسی است که بسیار خواندنی و مدرک جرم قتل عمد است حداقل برای ثبت در تاریخ :
    هر سینماگری فوت کند آقای رییسی مسوول است
    فرشته طائرپور

    https://www.magiran.com/article/4184785