خالد پیرزاده در زندان شیبان به کرونا مبتلا شده است

جمعه, 29ام مرداد, 1400
اندازه قلم متن


استان‌وایر- در پی شیوع ویروس کرونا در زندان شیبان اهواز، خبرگزاری هرانا از مثبت شدن تست کرونای خالد پیرزاده، زندانی سیاسی محبوس در این زندان خبر داد.

پیشتر فعالان حقوق بشر در اهواز از ابتلای دستکم ۲۰ زندانی در زندان شیبان به ویروس کرونا خبر داده بودند.

خالد پیرزاده در تاریخ ۲۳ تیرماه ۱۴۰۰ زندان تهران بزرگ به زندان شیبان اهواز تبعید شد و بدون رعایت اصل تفکیک جرائم در بند ۵ زندان شیبان اهواز و در کنار زندانیان جرائم خشن دوران محکومیت خود را می‌گذراند.

یک منبع مطلع در خصوص وضعیت این زندانی سیاسی گفته است: « خالد پیرزاده درحالیکه دارای علائم کرونا از جمله بدن درد، از دست دادن حس بویایی و حالت تهوع بود، به بهداری زندان مراجعه کرده و نهایتا در پی مثبت اعلام شدن تست کرونا به بند قرنطینه زندان شیبان منتقل شده است.»

دهم خردادماه سال جاری خالد پیرزاده با انتشار  یادداشتی اعلام کرده بود که تا زمان محقق شدن خواسته قانونی خود دست به اعتصاب غذا خواهد زد. او در تاریخ ۲۴ خردادماه با وعده مرخصی متصل به آزادی مشروط از زندان تهران بزرگ به مرخصی استعلاجی اعزام شد و به اعتصاب غذای خود پایان داد اما ۱۶ تیرماه علیرغم وعده آزادی مشروط به زندان بازگردانده شد.

خالد پیرزاده در تاریخ ۵ خردادماه ۱۳۹۸توسط نیروهای امنیتی همراه با ضرب و شتم بازداشت و مدتی بعد با پایان مراحل بازجویی به زندان اوین منتقل شد.

بهمن ماه ۱۳۹۸ دادگاه رسیدگی به اتهامات این زندانی سیاسی به ریاست قاضی محمد مقیسه در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران تشکیل و او را به اتهام «اتماع و تبانی و توهین به رهبری» به ۷ سال زندان محکوم کرد.

حکم اولیه صادر شده در خردادماه ۱۳۹۹ توسط شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران به ریاست قاضی احمد زرگر عینا تایید شد و مطابق ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی ۵ سال از آن قابل اجرا اعلام شد.

اول ۱ مردادماه ۱۳۹۹ به هنگام انتقال از زندان اوین به زندان تهران بزرگ از سوی ماموران گارد زندان به شدت مورد ضرب و شتم قرار گرفت به حدی که پا و مهره‌های کمر او به شدت آسیب دیده و نیازمند جراحی و فیریوتراپی است.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.