آریانا سعید بعد از خروج از کابل:«زنده هستم»

جمعه, 29ام مرداد, 1400
اندازه قلم متن


آریانا سعید، آوازخوان افغان، در زمان سقوط کابل به دست طالبان در این شهر بود

آریانا سعید، ستاره پاپ افغانستان که از کابل با هواپیمای باری آمریکایی به قطر رفته بود، دوحه را ترک کرد.

آریانا سعید به همراه همسرش همراه گروهی از شهروندان افغانستان بودند که در پی سرگردانی در فرودگاه کابل سرانجام توانستند با هواپیمای باری آمریکایی از کابل که طالبان کنترل آن را در دست گرفته بودند، خارج شوند.

خواننده و ترانه‌سرای ۳۶ ساله افغانستانی، در یادداشتی در اینستاگرام برای طرفداران خود نوشت: «من گفته بودم آخرین سربازی خواهم بود که مادر وطنم را ترک کنم… و دقیق همین‌طور شد!»

او در پاسخ به ابراز نگرانی‌ها درباره خطراتی که می‌توانست متوجه جان او در کابل باشد نوشت: «زنده هستم و بعد از دو شب فراموش‌نشدنی، بالاخره به دوحه‌ ‌رسیدیم و منتظر پرواز بعدی به‌سوی خانه هستم. بعدازاین که به منزل رسیدم و افکارم از دنیای غیرقابل‌باور به حالت عادی (نرمال) برگشت، برای شما عزیزان قصه‌ها خواهم داشت!»

پس‌ازآن حسیب سائد، همسر آریانا سعید، با انتشار ویدئوی کوتاهی در حساب کاربری همسرش نوشت که آن‌ها دوحه را به‌قصد دیگری ترک کرده‌اند. او نوشت وقتی به چهره همسرش نگاه می‌کند به یاد می‌آورد که چطور «شجاع و بدون هراس خطرناک‌ترین شرایط روزهای اخیر» را تاب آورده است.

آریانا سعید، آوازخوان افغان، در زمان سقوط کابل به دست طالبان در این شهر بود. او به‌تازگی فروشگاهی در کابل با نشان تجاری خودش و برای توسعه هنر و فرهنگ افغانستان با سرمایه‌گذاری صد هزار دلار، افتتاح کرده بود.

ماندن خانم سعید در کابل با توجه به اظهارات جنجالی او درباره حجاب و پوشش او در کنسرت‌های موسیقی می‌توانست برای او خطرناک باشد. طالبان با ابن که بیان می‌کنند شیوه خشن خود را کنار گذاشته‌اند اما در ماه گذشته و در روند پیشروی و به دست گرفتن قدرت در افغانستان افراد بسیاری از جمله «نظر محمد» کمدین مشهور قندهاری را کشتند. در آن زمان آریانا سعید یکی از افرادی بود که قتل این هنرمند را محکوم کرد. گرچه کمتر کسی گمان می‌برد که به فاصله کوتاهی پس‌ازآن، خانم سعید به همراه تعدادی از شهروندان افغانستان، افراد معدودی باشند که توانستند از این کشور بگریزند.

هواپیمای باری آمریکایی که سعید با آن از افغانستان خارج شد به دلیل یافته شدن «بقایای اجساد افرادی که از آن آویزان شده بودند تا از کابل خارج شوند» برای تحقیقات تکمیلی، توقیف‌شده است.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

یک نظر

  1. سلااام‌ من به حمایت خانم آریانا جاان نیاز دارم می خواهم یک ارتباط مستقیمی داشته باشم مثلا شماره تلفون یا واتساپ ..
    ممکن است کمکم نماید لطفا