رای خلع ید شرکت هفت‌تپه به‌صورت قطعی ابلاغ شد

شنبه, 30ام مرداد, 1400
اندازه قلم متن


استان‌وایر- روز شنبه، ۳۰ مردادماه ۱۴۰۰ ،خبرگزاری ایسنا از ابلاغ  قطعی رای خلع ید شرکت هفت‌تپه به دولت و خریدار آن خبر داد.

بر اساس رای صادرشده از سوی شعبه ۵۵ حقوقی تهران، مالکیت شرکت هفت‌تپه از خریدار گرفته و به دولت واگذار می‌شود.

روز ۱۸ اردیبهشت سال جاری خبرگزاری فارس از ابطال واگذاری شرکت هفت‌تپه به بخش خصوصی از سوی دادگاه خبر داده بود، اما مالک این شرکت در واکنش به این خبر گفته بود که «هنوز این رای ابلاغ نشده است».

یکی از منسجم‌ترین تجمعات اعتراضی در طول سال‌های گذشته تجمعات اعتراضی کارگران شرکت نیشکر هفت‌تپه با مطالبه اصلی خلع ید بخش خصوصی و واگذاری مجدد شرکت به دولت بوده است.

مجموعه کشت و صنعت هفت‌تپه قدیمی‌ترین کارخانه تولید شکر ایران است و که در سال ۱۳۹۴ بر اساس اصل ۴۴ قانون اساسی و در جهت حمایت از بخش خصوصی با پیش‌پرداختی برابر شش میلیارد ریال به امید اسدبیگی و مهرداد چگینی واگذار شد.

در پی واگذاری مجموعه کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه به بخش خصوصی مشکلات متعدد کارگران در حوزه پرداخت مطالبات مزدی آغاز شد. این مشکلات در نهایت به اعتراضات طولانی مدت کارگران منجر شد.

در جریان عدم پرداخت مطالبات مزدی کارگران هفت‌تپه چندتن از آن‌ها به‌علت مشکلات معیشتی دست به خودکشی‌ زدند.

با اوج گرفتن اعتراضات کارگران هفت‌تپه شماری از آن‌ها از جمله نمایندگان این کارگران همچون اسماعیل بخشی و عباس منجزی بازداشت شدند و از بازگشت آن‌ها به کار ممانعت به عمل آمد.

تداوم اعتراضات کارگران علیرغم همه سرکوب‌ها به ارسال پرونده فساد مدیرعامل این شرکت به قوه قضاییه شد.

امید اسدبیگی مدیرعامل شرکت نیشکر هفت‌تپه به اتهام پرداخت رشوه و تخلفات ارزی گسترده متهم شد و دادگاه رسیدگی به تخلفات او همچنان ادامه دارد.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.