وزیر پیشنهادی ارتباطات: طرح شبکه ملی اطلاعات را تا چهار سال آینده اجرایی می‌کنم

یکشنبه, 31ام مرداد, 1400
اندازه قلم متن

عیسی زارع‌پور، وزیر پیشنهادی ارتباطات

عیسی زارع‌پور، وزیر پیشنهادی ارتباطات

وزیر پیشنهادی ارتباطات در جلسهٔ رأی اعتماد با بیان این‌که فرصت‌های فضای مجازی بسیار بیش از آسیب‌های آن است، به نمایندگان مجلس وعده داد که طرح شبکهٔ ملی اطلاعات را تا چهار سال آینده اجرایی کند.

به گزارش خبرگزاری فارس، عیسی زارع‌پور روز یک‌شنبه ۳۱ مرداد با حضور در مجلس ایران برای ارائه برنامه چهار ساله خود، با تاکید بر این که راه‌اندازی این شبکه به معنای قطع دسترسی به شبکه جهانی نیست، ‌گفت که شبکه ملی اطلاعات طبق مصوبه شورای عالی فضای مجازی اجرا خواهد شد.

حکومت ایران سال‌ها است که به دلایل امنیتی و برای کنترل اعتراض‌ها و سرکوب‌ها یا سانسور وقایع سرکوب‌ها، تحت عنوان راه‌اندازی «شبکه ملی» درصدد عملی کردن طرحی برای جدا کردن اینترنت داخلی (اینترانت) از اینترنت جهانی است. این طرح قرار بود تا سال ۹۵ اجرایی شود ولی به دلایل مختلف به تاخیر افتاده است.

در ماه‌های اخیر نیز پس از آن که رهبر جمهوری اسلامی، در سخنانی فضای مجازی در ایران را «ول و رها» خواند و از محدود نکردن آن توسط نهادهای مسئول انتقاد کرد، طرح «صیانت از فضای مجازی» در دستور کار مجلس ایران قرار گرفت که محوریت آن محدود کردن شبکه‌های اجتماعی است.

در جلسه امروز مجلس، وزیر پیشنهادی ارتباطات اشاره مستقیم به این طرح نکرد ولی طرح مباحثی مانند اینکه پلت‌فرم‌های خارجی می‌توانند باعث «به خطر افتادن امنیت و استقلال کشور» شوند، از محتوای طرح صیانت حمایت کرد.

از: رادیو فردا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.