حجت اله رافعی به ۶ سال حبس تعزیری محکوم شد

چهارشنبه, 10ام شهریور, 1400
اندازه قلم متن

خبرگزاری هرانا – حجت اله رافعی، شهروند اهل شهرستان شهریار توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ۶ سال حبس تعزیری و ۲ سال ممنوعیت خروج از کشور محکوم شد. در صورت تایید این حکم در مرحله تجدیدنظر، با اعمال ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، مجازات اشد یعنی ۵ سال زندان قابل اجرا خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، حجت اله رافعی، شهروند اهل شهرستان شهریار، توسط دادگاه انقلاب تهران به حبس تعزیری و ممنوعیت خروج از کشور محکوم شد.

بر اساس این حکم که توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ایمان افشاری صادر و روز دوشنبه ۸ شهریورماه در پی حضور این شهروند در شعبه مربوطه به وی ابلاغ شده است، حجت اله رافعی از بابت اتهامات “اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم علیه امنیت کشور و فعالیت تبلیغی علیه نظام” به مجموعا ۶ سال حبس تعزیری، ۲ سال ممنوعیت خروج از کشور، کاشت ۴۰ اصله نهال و تنظیم یک پژوهشنامه در خصوص نظام سابق ایران محکوم شده است.

در صورت تایید این حکم در مرحله تجدیدنظر، با اعمال ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، مجازات اشد یعنی ۵ سال زندان از بابت اتهام “اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم علیه امنیت کشور” قابل اجرا خواهد بود.

آقای رافعی روز شنبه ۶ شهریورماه، بدون اطلاع قبلی، از زندان تهران بزرگ جهت برگزاری جلسه دادگاه رسیدگی به اتهاماتش به شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ایمان افشاری منتقل شده بود. او از حضور وکیل در دادگاه محروم بوده و وکیل مدافع این این شهروند از برگزاری جلسه دادگاه موکلش اظهار بی اطلاعی کرده بود.

وی روز سه شنبه ۱۵ تیرماه، در منزل شخصی خود توسط ماموران اطلاعات سپاه بازداشت و نخست به یکی از بازداشتگاه های این نهاد امنیتی در تهران و نهایتا در تاریخ ۲۷ تیرماه، به زندان تهران بزرگ منتقل شد.

حجت اله رافعی، معلم و شهروند اهل روستای فرارت، از توابع بخش مرکزی شهرستان شهریار در استان تهران است.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.