قول دولت ابراهیم رئیسی برای ایجاد سالانه یک میلیون شغل و ارائه زمین رایگان برای مسکن

جمعه, 12ام شهریور, 1400
اندازه قلم متن

وزیر کار دولت ابراهیم رئیسی

وزیر کار دولت ابراهیم رئیسی ©

عبدالملکی در دیدار با علوی گرگانی از مراجع تقلید شیعه در قم در این زمینه ادامه داد:  مسئله بیکاری موضوع مهمی است چراکه پنج میلیون و پانصد هزار بیکار در کشور داریم که دچار چالش هستند که باید در جهت رفع آن گام برداریم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی قول داد دولت رئیسی تورم و گرانی را مهار می‌کند و گفت: تورم یکی از چالش‌های مهم است که در مدیریت کلان کشور باید مسئله گرانی را مهار کنیم.

او اضافه کرد: در سازمان بهزیستی شش و نیم میلیون نفر زیرپوشش‌داریم که نیازمند رسیدگی بهتر و در حد انتظار هستند. سه و نیم میلیون بازنشسته تأمین اجتماعی، دو میلیون نفر هم در صندوق بازنشستگان داریم و علاوه بر این صندوق بیمه روستایی را نیز با پوشش روستاییان داریم.

همزمان رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی در سفر به استان سیستان و بلوچستان گفت: بر اساس برنامه ریزی انجام شده تامین زمین رایگان‌ برای ساخت مسکن ویژه افراد واجد شرایط پس از تعیین ساز و کارهای لازم عملیاتی خواهد شد.

پیشتر قاسمی در یک برنامه تلویزیونی وعده داد که در دوران چهار ساله دولت ابراهیم رئیسی هر سال یک میلیون مسکن و در مجموع ۴ میلیون مسکن در ایران ساخته شود.

قاسمی در برنامه تیتر امشب شبکه خبر تلویزیون جمهوری اسلامی، برنامه‌های وزارت راه و شهرسازی در دولت سیزدهم را تشریح کرد و افزود: توان مهندسی، فنی و شرکت‌هایی که عملا بتوانند سالانه یک میلیون مسکن را بسازند، در کشور وجود دارد.

این در حالی است که احمد علم الهدی، امام جمعه مشهد روز جمعه گفت اگر وعده ساخت یک میلیون مسکن در یک سال، (یعنی در تیرماه سال آینده باید یک میلیون مسکن در کشور تولید شده باشد)، عملی نشود «اعتماد مردم بهم می‌خورد.»

او ادامه داد: «عنوان شد یک میلیون شغل در ظرف یک سال ایجاد می‌شود و این مهم هم باید تا تیرماه سال آینده محقق شود و این تکالیفی است که دولت درست کرده و باید جهادی و روز و شب بدوند و تکالیف خود را عملیاتی کنند.»

وعده‌های دولت ابراهیم رئیسی در حالی است که به تازگی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در اولین گزارشی رسمی با عنوان «پایش فقر»، جزئیاتی از وضعیت اقتصادی مردم ایران و جدیدترین میزان خط فقر در این کشور را منتشر کرد که بر اساس این اعلام، خط فقر در ایران در سال ۱۳۹۹ به یک میلیون و ۲۵۴ هزار تومان رسیده است.

بر اساس گزارش‌های مختلف طی یک سال و نیم اخیر، تورم و بیکاری در دوران شیوع ویروس کرونا در ایران به شدت افزایش یافته است.

 


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.