حیوان آزاری؛ بازداشت عامل آزار یک قلاده روباه در اردکان

سه شنبه, 16ام شهریور, 1400
اندازه قلم متن

خبرگزاری هرانا – رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اردکان از بازداشت عامل آزار یک قلاده روباه در این شهرستان خبر داد. به تازگی تصویری در شبکه های اجتماعی منتشر شده که در آن فردی یک قلاده روباه را از طریق دار‌ زدن مورد آزار و اذیت قرار داده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از رکنا، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اردکان از بازداشت یک متهم به حیوان آزاری در این شهرستان خبر داد.

روح اله زارع در این خصوص اظهار کرد: در پی انتشار تصویر حیوان آزاری در فضای مجازی مبنی بر دارزدن یک قلاده روباه، با بررسی های انجام شده فرد خاطی شناسایی شد.

زارع ادامه داد: متهم پس از احضار به اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اردکان بازداشت و جهت تکمیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شد.

گفتنی است، پیش‌نویس قانون منع حیوان‌آزاری که تدوین آن از اواخر سال ۹۴ آغاز شد ابتدا در قالب لایحه از سازمان حفاظت محیط زیست به هیئت دولت راه یافت. لایحه‌ای که تعلل دولت در ارسال آن به مجلس شورای اسلامی سبب شد این پیش‌نویس سال گذشته با پیگیری‌های فراکسیون محیط زیست مجلس، در قالب طرح به مجلس ارائه شود. اما این طرح که شهریور سال گذشته در مجلس شورای اسلامی اعلام وصول شد تا به امروز در کمیسیون حقوقی مجلس معطل مانده است.

سیدضیاءالدین خرمشاهی، حقوقدانی که اقدام به تدوین این لایحه کرده بود پیشتر به خبرگزاری ایسنا گفته بود که «دولت اراده کافی برای تصویب لایحه منع حیوان‌آزاری را ندارد».


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.