۳۸ درصد پرستاران در معرض خودکشی قرار دارند

جمعه, 19ام شهریور, 1400
اندازه قلم متن

استان‌وایر – یک عضو شورای مرکزی سازمان نظام روانشناسی ایران با استناد به نتایج یک پژوهش در بیمارستان‌های شهرستان ملایر در استان همدان می‌گوید بیش از ۳۸ درصد پرستاران به خودکشی فکر می‌کنند یا آمادگی برای خودکشی داشته‌اند.

فریبرز تاج روز روز جمعه ۱۹ شهریور ۱۴۰۰، با بیان اینک همه‌گیری کرونا به افزایش تفکر خودکشی در پرستاران در سراسر دنیا منجر شده، گفت: «روند خودکشی در میان پرستاران بیشتر از جمعیت عمومی است و به طور بالقوه در همه‌گیری جهانی کووید۱۹ در حال افزایش است».

براساس پژوهش انجام شده در بیمارستان‌های ملایر، ۱۵.۳۸ درصد پرستاران از افسردگی متوسط تا شدید و ۴۶.۴۷ درصد از اضطراب متوسط تا شدید رنج می‌برند. همچنین ۲۷.۵۶ درصد دارای افکار خودکشی بوده و ۹.۹۴ درصد آمادگی برای خودکشی داشتند.

براساس این پژوهش پرستاران زن بیشتر از پرستاران مرد دچار اضطراب و افسردگی می‌شوند.

این مطالعه نشان داده که پرستاران مجرد و یا دارای مدرک کارشناسی بیشتر در معرض افکار خودکشی هستند.

هم‌چنین از «آسیب‌های روانی»، «تبعیض‌های شغلی» و «مصرف مواد مخدر» به عنوان عوامل احتمالی خودکشی یاد شده است.

طی روزهای اخیر معاون توسعه و مدیریت منابع سازمان نظام پرستاری ایران کمبود نیرو را معضلی بسیار جدی عنوان کرد و گفته بود: «مهمترین مشکل در پیک پنجم کرونا موضوع کمبود نیرو بود تا حدی که از برخی استان‌ها و شهرستان‌ها گزارشاتی به دستمان می‌رسید که ۲۵ بیمار را یک پرستار مدیریت می‌کند و این شرایط اصلا خوب نیست».

به گفته او براساس استاندارد جهانی برای هر تخت بیمار، چهار پرستار لازم است.

اردیبهشت ۱۴۰۰ نیز خبرهایی در خصوص مرگ چندین دانشجوی پزشکی تخصصی (رزیدنت‌) منتشر شد که رسانه‌های ایران از آن به عنوان «خودکشی» یاد کردند.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.