جمهوری اسلامی انقلابی تر میشود: سپاه ۲ قرارگاه فضای مجازی و ده قرارگاه تربیت جوان انقلابی راه‌‌اندازی کرد

یکشنبه, 21ام شهریور, 1400
اندازه قلم متن

غلامرضا سلیمانی، رئیس سازمان بسیج مستضعفین

غلامرضا سلیمانی، رئیس سازمان بسیج مستضعفین

رئیس سازمان بسیج مستضعفین، گفته است که این نیرو دو قرارگاه به نام‌های «تعلیم و تربیت و روشنگری و هدایت سیاسی» برای برنامه‌ریزی و سازماندهی فضای مجازی راه‌اندازی کرده است.

غلامرضا سلیمانی که صبح روز یک‌شنبه، ۲۱ شهریور، در یک مراسم برای هادیان سیاسی نیروهای مسلح ایران سخنرانی می‌کرد، بدون ارائه جزییات از راه‌اندازی ده قرارگاه برای تربیت ۸ میلیون جوان «جوان انقلابی مومن و پای کار» خبر داده است.

مقام‌های سپاه پاسداران که سال‌هاست در حوزه حفضای مجازی و جنگ نرم به تاسیس و راه‌اندازی قرارگاه مشغول هستند، به طور معمول جزییاتی درباره فعالیت‌های این قرارگاه‌ها و بودجه آنها اعلام نمی‌کنند. محمدعلی جعفری، فرمانده سابق سپاه پاسداران، نیز پس از برکناری، به عنوان فرمانده قرارگاه جنگ نرم منصوب شد و سال ۹۸ نیز سپاه پاسداران از راه‌اندازی هزار «گردان سایبری» خبر داده بود.

علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، در سال‌های اخیر بارها با انتقاد از شرایط فضای مجازی در ایران، خواستار مدیریت شدن این فضا شده است و گفته است نباید اجازه داد «دشمن» از طریق فضای مجازی «توطئه کند».

سانسور، فیلترینگ گسترده، برخورد با فعالان فضای مجازی، راه‌اندازی کمپین‌های فشار و آزار اینترنتی علیه فعالان مجازی و پخش گسترده اطلاعات گمراه‌کننده از جمله‌ راهکارهایی بوده است که حکومت ایران برای مدیریت فضای مجازی به کار گرفته است.

به تازگی نمایندگان مجلس ایران نیز پیگیر طرح محدودکننده اینترنت که با عنوان طرح «صیانت از حقوق کاربران فضای مجازی» شناخته می‌شود، شده‌اند که علاوه بر تشدید فیلترینگ، به دنبال ایجاد محدودیت‌های بیشتر برای پیام‌رسان‌های خارجی است.

«خانه آزادی» (فریدم هاوس) در گزارش خود مربوط به سال ۲۰۲۰، شاخص آزادی اینترنت در ایران را ۱۵ از ۱۰۰ اعلام کرده که بر این اساس، ایران یکی از بدترین کشورها با کمترین آزادی اینترنت -حتی پایین‌تر از کشورهایی همچون سوریه، سودان و اتیوپی- معرفی شده است.

از: رادیو فردا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.