“اختلافات داخلی ایران تشکیل تیم مذاکره کننده را به تاخیر می‌اندازد”

چهارشنبه, 24ام شهریور, 1400
اندازه قلم متن

arabia_091421.jpgمقام ارشد اروپایی: ممکن است مذاکرات وین تا ۳ هفته آینده از سر گرفته شود

العربیه – یک مقام ارشد اروپایی به «العربیه» گفت که اختلافات داخلی ایران تشکیل تیم مذاکره کننده را به تاخیر می‌اندازد و جایگزین مقام دیگری به‌جای عباس عراقچی ممکن است بازگشت به مذاکرات را بیشتر به تاخیر بیندارد.

حسین امیرعبدالهیان، وزیر خارجه جدید ایران، روز گذشته، تغییرات گسترده‌ای در معاونت‌های این وزارتخانه انجام داد و سه معاون جدید منصوب کرد. بر اساس این تغییرات، عباس عراقچی، مذاکره‌کننده ارشد هسته‌ای ایران، از این معاونت برکنار شده و علی باقری کنی، جانشین او شد.

این مقام ارشد اروپایی در ادامه به «العربیه» گفت:‌ «مذاکرات از جایی که متوقف شده است ادامه خواهد یافت و هیچ مذاکره‌ای درباره آنچه نوشته شده وجود نخواهد داشت.»

او با بیان اینکه ممکن است در مورد موضوعاتی که هنوز مورد اختلاف است و جای آنها در توافق خالی مانده، مذاکره کنیم به «نقش بسیار فعال و مثبت» روسیه در قانع کردن ایران برای بازگشت به مذاکرات اشاره کرد.

او همچنین گفت که ممکن است مذاکرات وین تا ۳ هفته آینده از سر گرفته شود.

پس از خروج ایالات متحده از توافق هسته‌ای و کاهش شدید تعهدات برجامی ایران، مذاکرات جدیدی در ماه آوریل گذشته میان تهران و کشورهای حاضر در برجام با حضور غیر مستقیم آمریکا آغاز شد.

این مذاکرات پس از ۶ دور با روی کار آمدن ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری جدید ایران در ۲۰ ژوئن متوقف شد و تاکنون تاریخ جدیدی برای از سرگیری آن تعیین نشده است.

از: گویا 


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.