رئیس فرهنگستان علوم : ۷۰ استاد دانشگاه آزاد در یک ترم اخراج شدند

پنجشنبه, 25ام شهریور, 1400
اندازه قلم متن

رضا داوری اردکانی، رئیس فرهنگستان علوم و استاد سابق دانشگاه

در پی اخراج بیژن عبدالکریمی، استاد دانشگاه آزاد، رئیس فرهنگستان علوم و استاد سابق دانشگاه می‌گوید که ۷۰ استاد این دانشگاه در یک ترم با «قطع حقوق» عملا اخراج شده‌اند.

به گزارش رکنا، رضا داوری اردکانی روز چهارشنبه، ۲۴ شهریور، بدون اشاره به زمان دقیق این اقدام دانشگاه آزاد گفت که اخراج این اساتید بدون اطلاع قبلی و به جرم «داشتن رأی و نظر خاص» صورت گرفته است.

آقای داوری اردکانی در ادامه با بیان این که خود یکی از این اساتید اخراجی بوده گفت که بدون اعتراض به این رویه تا آخر ترم به تدریس ادامه داده است.

این استاد سابق دانشگاه در ادامه، اخراج اساتید را «معامله مغبون‌الطرفین» (معامله‌ای که هر دو طرف در آن زیان می‌بینند) خوانده و از بازگشت بیژن عبدالکریمی، استاد اخراجی دانشگاه آزاد خبر داده است.

آقای عبدالکریمی، دانشیار گروه فلسفه دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال، روز شنبه ۱۳ شهریور حکم اخراج خود را از این دانشگاه دریافت کرد و خبرگزاری مهر دلیل اخراج او را «دفاع از نظام سلطنتی پهلوی» عنوان کرد.

این استاد دانشگاه در گفت‌وگویی که خبرگزاری موج روز شنبه، ۲۰ شهریور منتشر کرد گفته بود که دلیل اخراج او سخنرانی در سال ۹۸ بوده است که در آن به حوادث سال ۸۸ اشاره کرده، ولی به تعبیر مقام‌های دانشگاه «دفاع از اصحاب فتنه» کرده است.

او همچنین گفت که بر اساس حکمی که از دادگاه دریافت کرده، حقوق او باید پرداخت شود، اما حتی به حکم دادگاه نیز توجهی نشده است.

آقای عبدالکریمی با بیان این که جلسه تجدید نظر در ۱۵ مرداد امسال با درخواست «همان شاکی اول که نمی‌داند کیست» برگزار شده گفته بود: «برای آن که رویم کم شود، حکم اخراجم صادر شد.»

پس از بازتاب گسترده این خبر در شبکه‌های اجتماعی، محمدمهدی طهرانچی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، دستور داد حکم اخراج آقای عبدالکریمی از دانشگاه مجدداً بررسی شود.

بیژن عبدالکریمی از سال ۱۳۸۰ در دانشگاه مشغول تدریس بوده و چندین کتاب تألیفی و ترجمهٔ فلسفی در کارنامه‌اش دارد.

رادیو فردا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.