مرگ ۴ کارگر در سایه فقدان ایمنی کار/ حوادث کار امسال در اردبیل بیش از ۲۰۰ کشته و مصدوم بر جای گذاشت

شنبه, 27ام شهریور, 1400
اندازه قلم متن

خبرگزاری هرانا – در روزهای گذشته و امروز شنبه ۲۷ شهریورماه، در سایه فقدان ایمنی محیط و شرایط کار، چهار کارگر در شهرهای ساوه، تبریز و خلخال در حین کار جان باختند. همچنین بر اساس اعلام اداره کل پزشکی قانونی استان اردبیل در پنج ماه اول امسال ۲۶۵ کارگر بر اثر حوادث ناشی از کار مصدوم و ۱۲ کارگر جان خود را از دست دادند. ایران در زمینه رعایت مسائل ایمنی کار در میان کشورهای جهان رتبه ۱۰۲ را به خود اختصاص داده ‌که رتبه بسیار پایینی است.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از ایلنا، روز جمعه ۲۶ شهریورماه ۱۴۰۰، در حادثه ریزش آوار که شامگاه روز گذشته (جمعه۲۶ شهریور ماه) در مناطق روستایی بادامچالوق از توابع ساوه رخ داد، دو کارگر حین کار بر اثر ریزش دیوار دچار حادثه شدند.

این کارگران که به دلیل سنگین بودن آوار دچار مصدومیت از چند ناحیه بدن شده بودند، علی‌رغم تلاش تیم‌های امدادی «غرق آباد و نوبران» در محل حادثه جان باختند.

مرگ یک پاکبان در تبریز

به گزارش ایلنا، شامگاه ۲۴ شهریور ۱۴۰۰، پاکبان شهرداری تبریز که بر اثر سقوط در دستگاه سیمی تریلر خودرو حمل زباله به شدت زخمی و به کما رفته بود، در بیمارستان جان باخت.

منابع کارگری در تبریز گفتند: یکی از کارگران خدماتی شهرداری تبریز که حوالی ساعت هشت شب روز ۲۴ شهریور بر اثر یک حادثه شغلی با سقوط در دستگاه سیمی تریلر خودرو حمل زباله به شدت زخمی شده و به کما رفته بود، روز گذشته در بیمارستان الغدیر تبریز جان باخت.

در این گزارش، هویت کارگر فوت شده «حسن ابراهیم نیا» ۴۱ساله از پاکبانان منطقه ۲ شهرداری تبریز عنوان شده است که سالها بر روی ماشین حمل زباله کار می‌کرد.

مرگ یک کارگر در خلخال

به گزارش کارگر آنلاین، امروز شنبه ۲۷ شهریورماه ۱۴۰۰، یک کارگر گردوچین در خلخال بر اثر سقوط از درخت جان باخت.

این حادثه روز شنبه در روستای اسبو از توابع بخش شاهرود خلخال رخ داد و کارگری که در حال گردوچینی از درخت کهنسال و بلند گردو در باغ‌های گردوی این روستا بود به علت سقوط از درخت و مصدومیت شدید جان باخت.

به گفته دکتر غلامرضا غفاری، رئیس اداره پزشکی قانونی خلخال جان باخته این حادثه به علت شدت مصدومیت ناشی از سقوط از درخت در محل حادثه در دم جان خود را از دست داد و برای اعلام دقیق علت مرگ جسد وی برای کالبدشکافی و تشریح به پزشکی قانونی مرکز استان ارجاع شد.

مرگ و مصدومیت ۲۷۷ کارگر در پنج ماهه اول سال

به گزارش ایلنا، بر اساس اعلام اداره کل پزشکی قانونی استان اردبیل در پنج ماه اول امسال ۲۶۵ کارگر در اثر حوادث ناشی از کار مصدوم و ۱۲ کارگر جان خود را از دست دادند.

 اداره کل پزشکی قانونی استان اردبیل اعلام کرد: بر اساس پرونده‌های تشکیل شده در استان از این تعداد ۲۵۲ نفر مرد و مابقی زن هستند.

بر اساس این گزارش، بیشترین تعداد مراجعان مدعی حوادث ناشی از کار در تیرماه امسال با ۵۵ مراجعه و کمترین مراجعه در فروردین ماه با ۳۴ نفر ثبت شده است.

در این مدت ۱۲ نفر در اثر حوادث ناشی از کار جان خود را از دست دادند که همگی مرد هستند.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.