رهایی سه زندانی از اعدام در تاکستان و الیگودرز

شنبه, 27ام شهریور, 1400
اندازه قلم متن

خبرگزاری هرانا – سه زندانی در شهرهای تاکستان و الیگودرز که پیشتر در پرونده هایی جداگانه از بابت اتهام قتل به اعدام محکوم شده بودند، با گذشت و یا کسب رضایت اولیای دم، از چوبه دار رهایی یافتند. در خبری دیگر بنابر اعلام رئیس کل دادگستری استان فارس، از ابتدای سال جاری تاکنون، ۳۹ زندانی محکوم به اعدام در این استان، با گذشت اولیای دم از چوبه دار رهایی یافتند. همچنین رئیس دادگستری شهرستان سیرجان از رهایی ۵ زندانی از چوبه دار در سال ۹۹ خبر داد.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از خبرگزاری میزان، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان تاکستان از رهایی دو محکوم به اعدام، از چوبه دار با تلاش کار گروه صلح و سازش دادستانی تاکستان خبر داد.

حسین رجبی گفت: این دو فرد به علت قتل در نزاع‌های قومی محکوم به اعدام بودند که با تلاش کارگروه صلح و سازش از چوبه دار رهایی یافتند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان تاکستان ادامه داد: ترویج فرهنگ صلح و سازش، می‌تواند در بسیاری از موارد، حلال مشکلات باشد که تحقق این مهم، سعی جمعی و عزم همگانی را می‌طلبد.

وی با بیان اینکه کارگروه صلح و سازش دادستانی تاکستان با بهره مندی از ظرفیت افراد توانمند و معتمدان و ریش سفیدان برای برقراری صلح و سازش و ترغیب هم نوعان به گذشت گام هایی برداشته است گفت: تقویت فرهنگ صلح و سازش و حفظ روحیه اخوت و برادری از جمله اهداف این کارگروه است.

رهایی یک زندانی از اعدام پس از گذشت ۲۶ سال در الیگودرز

به گزارش خبرگزاری میزان، یک زندانی در شهرستان الیگودرز با گذشت بیش از ۲۶ سال، از چوبه دار رهایی یافت.

رئیس دادگستری شهرستان الیگودرز در استان لرستان از وقوع سازش در یک پرونده قتل عمد در این شهرستان خبر داد و گفت: در سال ۱۳۷۴، در پی وقوع یک فقره سرقت، در شهرستان الیگودرز، یک نفر به قتل رسید که با تشکیل پرونده برای متهم، رسیدگی منتهی به صدور حکم اعدام شد.

فتحی خاطرنشان کرد: با توجه به گذشت بیش از ۲۶ سال از وقوع قتل، پرونده به شورای حل اختلاف شعبه زندان ارجاع شد که با تلاش‌های بی وقفه‌ی اعضای شورای حل اختلاف در راستای صلح و سازش و اهمیت مصالحه در پرونده‌های قتل، علی‌رغم کثرت اولیای دم و سکونت آن‌ها در شهرستان اصفهان، اعضای شورای حل اختلاف شهرستان الیگودرز، به اصفهان عزیمت کرده و پس از حضور در منزل اولیای دم و انجام مذاکرات فراوان با آن‌ها، رضایتشان را جلب و با بخشش و بزرگواری خود فرصت حیات مجدد را به متهم اعطا کردند و پس از گذشت ۲۶ سال، از چوبه‌ی دار رهایی و به آغوش خانواده بازگشت.

رهایی ۳۹ زندانی از اعدام در استان فارس از ابتدای سال جاری

به گزارش خبرگزاری میزان، رئیس کل دادگستری استان فارس از رهایی ۳۹ محکوم به اعدام از چوبه دار با تلاش مرکز توسعه حل اختلاف و داوری این استان از ابتدای سال جاری خبر داد.

کاظم موسوی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون ۳۹ محکوم به اعدام از چوبه دار رهایی یافتند گفت: برقراری صلح و سازش در پرونده‌ها از اولویت‌های قضایی این استان محسوب می‌شود و خوشبختانه استان فارس در ۷ سال متوالی موفق به کسب رتبه برتر در زمینه صلح و سازش در پرونده‌های قتل شده است.

وی اظهار داشت: شورای حل اختلاف با بهره مندی از ظرفیت افراد توانمند و معتمدان و ریش سفیدان برای برقراری صلح و سازش و ترغیب هم نوعان به گذشت گام مهمی برداشته و آثار و ثمرات آن در جامعه مشهود است.

در سال ۹۹؛ رهایی ۵ زندانی از اعدام در سیرجان

به گزارش خبرگزاری مهر، رئیس دادگستری شهرستان سیرجان از رهایی ۵ نفر از اعدام در سال ۹۹ خبر داد.

یدالله سپهری از سازش ۲۲ درصدی در پرونده‌های وارده به شعب شوراهای حل اختلاف این شهرستان خبر داد و گفت: در سال گذشته پنج فقره پرونده قتل عمد با اقدامات و تلاش‌های شورای حل اختلاف ویژه زندان این شهرستان منجر به گذشت اولیای دم و رهایی محکومان از چوبه دار شده است.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.