حمله کیهان به عادی سازی روابط با آمریکا به بهانه تماس تلفنی روحانی و اوباما

یکشنبه, 7ام مهر, 1392
اندازه قلم متن

سایت ملیون ایران – علی خامنه ای بارها برقراری روابط عادی با آمریکا را پایان جمهوری اسلامی دانسته بود. از طرف دیگر بحران شدید اقتصادی حاکم بر کشور سران نظام را محبور کرده است آنطور که آقای روحانی میگوید به دنبال عادی سازی این روابط باشند و به این جهت است که رژیم “لحن و ادبیات” خود را تغییر داده است.

اما روزنامه کیهان تهران که همه از وابستگی آن به علی خامنه ای اطلاع دارند، به بهانه تماس تلفنی حسن روحانی و اوباما حمله به او را تشدید نمود. این روزنامه نوشته است که «گام اول اعتمادسازی میان حسن روحانی و باراک اوباما با شکست ناشی از دروغ‌پردازی مواجه شد» و «اگر هیات همراه روحانی راست می‌گویند که تماس از طرف کاخ سفید برقرار شده و حالا زیر اقدام خود می‌زنند در واقع با این کار در همین بدو امر گوشی را دست آقای روحانی داده‌اند که اوباما و دولتش کمترین صداقتی ندارند و قابل اعتماد نیستند و اگر خدای نکرده راست نگفته باشند که…»

حسین شریعتمداری، مدیرمسئول روزنامه و نماینده ولی‌فقیه در موسسه کیهان نیز در سرمقاله این روزنامه با اشاره به یکی از شعارهای انتخاباتی رییس جمهوری ایران دوباره لحن و ادبیات قدیم را به کار میگیرد و مینویسد که «سوال این است که اگر درخواست مکالمه از سوی آقای روحانی بوده است، آیا نسبت دادن آن به آمریکایی‌ها با شعار دولت راستگویان در تناقض نیست؟!»

تماس تلفنی نوعی ارتباط است و بدون گفتگو و ارتباط عادی سازی روابط چگونه ممکن است؟ روشن است که بزرگ کردن این مساله با هدف صورت میگیرد. بنظر میرسد که خامنه ای ضمن اینکه میداند ادامه این وضع رژیم او را به ورشکستگی اقتصادی نزدیک کرده است، از آنجائی که عادی شدن روابط ایران و غرب را پایان حکومت خود میداند، نمیتواند مخالفت خود با عادی سازی این روابط را پنهان سازد. واقعیت هم اینست که با عادی شدن روابط ایران و آمریکا یکی از ستون های مهم ایدئولوژیک جمهوری اسلامی فرو میریزد. اگر این روابط عادی شود سران جمهوری اسلامی باید اول از همه توضیح دهند که چرا در دهه های اخیر همچنان به سیاست پر تنش خود ادامه داده و کشور را به وضع کنونی انداخته اند.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

یک نظر

  1. به خلاف تصور نویسنده مطلب، روزنامه کیهان تریبون رهبری ایران نیست بلکه ابزاری در اختیار سرکردگان سپاه غارتگر ایران است درست برای کنترل رهبری ومهار او ونشان دادن حد مرزهای سیاسی برای تامین منافع برادران قاچاقچی!