رهایی از اعدام یک زندانی در کرمانشاه

دوشنبه, 29ام شهریور, 1400
اندازه قلم متن

خبرگزاری هرانا – یک زندانی در کرمانشاه که پیشتر در پرونده‌ای از بابت اتهام قتل به اعدام محکوم شده بود، با کسب رضایت از اولیای دم از چوبه دار رهایی یافت. همچنین از ابتدای سال جاری تاکنون، ۳۲ زندانی محکوم به اعدام در استان خوزستان و ۱۳ زندانی دیگر در استان آذربایجان شرقی با بخشش اولیای دم از اعدام رهایی یافتند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از میزان، یک زندانی در کرمانشاه با گذشت اولیای دم از چوبه دار رهایی یافت.

رئیس شورای حل اختلاف کرمانشاه در این خصوص گفت: در پی یک منازعه دسته جمعی به دلیل سوءتفاهم پیش آمده نسبت به یک خانواده، فردی به قتل می‌رسد.

آقای فتاحی افزود: پس از دستگیری متهم به قتل و گزارش‌های قانونی، پرونده در دادسرای شهرستان مورد رسیدگی قرار گرفته و نهایتاً منجر به صدور حکم اعدام برای این فرد شد.

رئیس شورای حل اختلاف کرمانشاه بیان کرد: در راستای اهداف شورا‌های حل اختلاف این پرونده به درخواست برادر مقتول و با دستور دادستانی در اختیار شعبه ۴۵ سازش قرار گرفت و مجموعه توسعه حل اختلاف با همکاری متنفذین و تشکیل جلسات متعدد، رضایت خانواده مقتول را نسبت به متهم اخذ کردند و این زندانی از اعدام نجات یافت.

از ابتدای سال جاری؛ رهایی از اعدام ۱۳ زندانی در آذربایجان شرقی

به گزارش ایسنا، رئیس کل دادگستری استان آذربایجان شرقی اعلام کرد: طی شش ماهه نخست سال جاری، تعداد ۱۳ نفر از زندانیان محکوم به اعدام در این استان از چوبه دار رهایی یافتند.

موسی خلیل الهی اظهار کرد: این مهم با تلاش دستگاه قضایی و رضایت اولیای دم صورت گرفته است.

از ابتدای سال جاری؛ رهایی از اعدام ۳۲ زندانی در خوزستان

به گزارش میزان، رئیس کل دادگستری استان خوزستان از رهایی ۳۲ زندانی محکوم به اعدام در این استان از ابتدای سال جاری خبر داد.

مرادی گفت: رهایی این زندانیان از چوبه دار با تلاش مرکز توسعه حل اختلاف و مقامات قضایی استان خوزستان و کسب رضایت از اولیای دم صورت گرفته است.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.