«داعش خراسان» مسئولیت حملات اخیر به طالبان در جلال‌آباد را برعهده گرفت

دوشنبه, 29ام شهریور, 1400
اندازه قلم متن

گروه داعش خراسان، مسئولیت حملات چند روز گذشته علیه طالبان در شهر جلال‌آباد افغانستان را بر عهده گرفت.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، گروه داعش خراسان با انتشار دو بیانیه از سوی خبرگزاری خود به نام «اعماق» در روز یک‌شنبه، ۲۸ شهریور ، مسئولیت این حملات را بر عهده گرفته است.

این گروه هم‌چنین اعلام کرده است که روز شنبه با «سه بمب‌گذاری جداگانه» سه خودرو و در روز یک‌شنبه نیز در یک بمب‌گذاری دیگر، یک خودروی دیگر طالبان را هدف قرار داده است.

بر اساس گزارش‌های منتشرشده در روز شنبه گذشته، وقوع چند انفجار در مسیر خودروهای وابسته به گروه طالبان در شهر جلال‌آباد در شرق افغانستان، حداقل سه کشته و ۲۰ زخمی بر جای گذاشت.

گروه داعش خراسان اما در بیانیه اخیر خود تعداد کشـته‌شدگان و زخمی‌های طالبان را در این حملات بیش از ۳۵ نفر اعلام کرده است.

پیش از اعلام رسمی گروه داعش در دست داشتن در این انفجارها، خبرگزاری آسوشیتدپرس از احتمال انجام این عملیات از سوی طالبان به‌عنوان «دشمنان طالبان که در شرق افغانستان پایگاه دارند» خبر داده بود.

اگرچه دو گروه داعش و طالبان، شبه‌نظامیان تندروی اسلام سنی به‌شمار می‌روند، اما در مسائل مذهبی و استراتژی اختلاف نظرهایی دارند که به نظر می‌رسد منجر به حملات خونین اخیر شده است.

در واکنش به این حملات، ذبیح‌الله مجاهد، سخنگو و مسئول وزارت اطلاعات و فرهنگ طالبان، شامگاه یکشنبه در گفت‌وگو با رادیو آزادی، بخش افغان رادیو اروپای آزاد، ضمن اعلام خبر مسئولیت داعش در حملات اخیر، درباره شناسایی زودهنگام این گروه و توقف فعالیت‌شان وعده داده بود.

یک روز پیش از این رشته‌انفجارها نیز، دست کم دو نفر در پی انفجارهای دیگری در منطقه ننگرهار کشته شده بودند. این اولین انفجار مرگبار پس از خروج آخرین نیروهای آمریکایی از افغانستان در اوایل شهریور به‌شمار می‌رود.

شهر جلال‌آباد، مرکز ولایت ننگرهار، محل حضور شاخه‌ای از داعش در افغانستان است.

گروه داعش خراسان پیش از این نیز مسئولیت حمله خونین به فرودگاه کابل را که منجر به کشته شدن ۱۷۰ افغان و ۱۳ آمریکایی شد را بر عهده گرفته بود.

رادیو فردا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

برچسب‌ها:

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.