مرگ دو کارگر در سایه فقدان ایمنی کار

دوشنبه, 5ام مهر, 1400
اندازه قلم متن

خبرگزاری هرانا – روز گذشته و امروز دوشنبه ۵ مهرماه، در سایه فقدان ایمنی محیط و شرایط کار، دو کارگر در شهرهای مهاباد و خرم آباد به صورت جداگانه حین انجام کار، جان خود را از دست دادند. ایران در زمینه رعایت مسائل ایمنی کار در میان کشورهای جهان رتبه ۱۰۲ را به خود اختصاص داده ‌که رتبه بسیار پایینی است.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از کردپا، روز یکشنبه ۴ مهرماه ۱۴۰۰، یک کارگر در شهرستان مهاباد حین انجام کار در پی سقوط از ساختمانی هشت طبقه در کوی “پتو بافی” این شهر جان باخت.

در این گزارش هویت این کارگر، یعقوب پاتینی ٢١ ساله اهل مهاباد عنوان شده است.

بر اساس این گزارش، آقای پاتینی استاد کار آرماتوربندی بوده و در حین قالب‌گیری، از روی داربست سقوط و در دم جان خود را از دست داده است. این کارگر از دوران نوجوانی به کار آرماتوربندی مشغول بوده و فاقد بیمه بوده است.

مرگ یک کارگر در خرم آباد

به گزارش ایرنا، امروز دوشنبه ۵ مهرماه ۱۴۰۰، رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری خرم‌آباد از مرگ یک کارگر ۲۷ ساله خرم‌آبادی حین تعمیر آسانسور بر اثر سقوط کابین خبر داد.

 مهرداد فلاح اعلام کرد: ساعت ۹ و ۲۵ دقیقه امروز حادثه سقوط کابین آسانسور واقع در محله خیر آباد به سامانه ۱۲۵ آتش نشانی اعلام و نیروهای ایستگاه شماره ۲ و پنج به محل اعزام شدند.

وی گفت: در یک ساختمان پنج طبقه یک نفر نصاب آسانسور مشغول به کار بود که متاسفانه کابین آسانسور بر روی وی سقوط می‌کند.

وی بیان کرد: آتش نشانان به سرعت جوان ۲۷ ساله را از چاهک خارج و تحویل عوامل اورژانس می دهند که متأسفانه با بررسی های انجام شده، فوت وی از سوی تکنسین های اورژانس حاضر در محل حادثه تایید و جسد وی به پزشکی قانونی منتقل شد.

فلاح افزود: توصیه می شود که افرادی که در شغل نصب آسانسور کار می کنند، تمامی جوانب ایمنی را در نظر بگیرند تا در صورت اتفاق این چنینی، امنیت جانی آنها حفظ شود.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.