در پی تعقیب و گریز نیروهای نظامی؛ زخمی شدن دو کولبر بر اثر سقوط از ارتفاع در نوسود

سه شنبه, 6ام مهر, 1400
اندازه قلم متن

خبرگزاری هرانا – بامداد دوشنبه ۵ مهر، دو کولبر در پی تعقیب و گریز نیروهای نظامی از ارتفاعات مرزی شهرستان نوسود سقوط کرده و دچار مصدومیت شدند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از کردپا، بامداد دوشنبه ۵ مهرماه ۱۴۰۰، دو کولبر در مناطق مرزی شهرستان نوسود، بر اثر سقوط از ارتفاع، مصدوم شدند.

هویت کولبران مصدوم شده، سرکوت کرمی و “مسعود” اهل شهرستان جوانرود عنوان شده است.

این دو کولبر که بدلیل تعقیب و گریز نیروهای نظامی دچار این حادثه شده‌اند. جهت مداوا پزشکی به بیمارستان پاوه انتقال یافتند.

کولبری، شغلی کاذب و مشقت بار است که مردم مناطق مرزی در پی فقدان فرصت های شغلی به آن روی می آورند و سالانه ده ها تن در مواجهه با خطرات طبیعی و یا در پی شلیک نیروهای مرزبانی کشته و‌ یا زخمی می شوند.

در بخشی از گزارش سالانه وضعیت حقوق بشر در ایران؛ ویژه سال ۲۰۲۰ به شهروندانی که توسط ارگان‌های نظامی کشته و یا زخمی شده‌اند پرداخته شده است.

به غیر خسارت های مادی، قتل حیوانات بارکش و حوادث روی داده از جمله سرمازدگی و بهمن، در این گزارش قتل ۳۶ کولبر (باربر مرزی) و زخمی شدن ۱۰۹ تن آنان توسط نیروهای مرزبانی و انتظامی ثبت شده است.

لازم به ذکر است که ۹ کولبر دیگر نیز به واسطه شرایط اقلیمی و جغرافیایی مانند سرمازدگی و سقوط روانسزاز ارتفاع دچار حادثه شدند که از این تعداد ۴ کولبر زخمی شدند و ۵ کولبر جان باختند.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

برچسب‌ها:

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.