در خانه فسادی به اسم زندان زنان دولت آباد اصفهان چه میگذرد؟

پنجشنبه, 8ام مهر, 1400
اندازه قلم متن

jail_092821.jpg

سایت جوانه ها – زندان زنان دولت آباد اصفهان، جایی است که تاکنون کمتر گزارشی از آن به بیرون درز کرده است. وضعیت در این زندان به قدری سخت و تلخ و دردناک است که بسیاری زنان زندان عادی در انتظار فرصتی برای خودکشی هستند. در این زندان زنان زندانی سیاسی تحت بیشترین فشارها قرار دارند.

اخیرا گزارشی درباره زندان زنان دولت آباد اصفهان، از یک منبع موثق به دست کانون حقوق بشری نه به زندان – نه به اعدام رسیده است. در این گزارش به وضعیت زنان زندانی با جرائم عادی، شرایط بسیار سخت و دشوار زندانیان سیاسی و همچنین فساد و فحشای سیستماتیک در میان روسا و عوامل زندان اشاره شده است.

در این گزارش همچنین اسامی برخی عوامل فاسد این زندان فاش شده است.

در گزارشی هولناک از زندان زنان دولت آباد اصفهان چنین می خوانیم:

«در این زندان برخی زندانیان که اکثرا به اتهام قتل بازداشت هستند و وضعیت نرمالی ندارند، از طرف مسئولین زندان اجیر می شوند و به آنها مسئولیت داده می شود تا عامل اذیت و آزار و شکنجه دیگر زندانیان باشند. از این دست افراد می‌توان به یک زن زندانی بنام فرزانه رحیمی اشاره کرد.

این زندانی اجیر شده و عده ای مانند او، به دستور رئیس زندان با شاکیان زندانیان تماس می گیرند و از زندانی بدگویی می‌کنند. به این ترتیب شاکی به شدت ناراحت و عصبی شده و شرایط را برای زندانی تلخ‌تر و سخت‌تر می‌کند.

اما وقتی کار به زندانیان سیاسی می‌رسد شرایط از این‌هم خطیرتر می‌شود. زندانیان اجیر شده با اطلاعات تماس گرفته و از زندانیان سیاسی گزارشهای دروغی را در اختیار اطلاعات می‌گذارند. همین امر موجب می‌شود تا شرایط برای زندانیان سیاسی بسا سخت‌تر و یا حتی منجر به پرونده‌سازی برای آنها شود.

یکی دیگر از عوامل اذیت و آزار زندانیان، شخصی بنام خانم درستی است. خانم درستی که مثلا مشاور زندان است، در حقیقت بعنوان دست راست رئیس زندان عمل کرده و وظیفه ای جز اذیت و آزار و توهین به زندانیان ندارد.

شخص دیگری که در این زندان بسیار بیرحمانه عمل می کند، زنی با فامیلی کشانی است. کشانی رئیس حفاظت زندان و بسیار بیرحم و سنگدل است.

رئیس زندان زنی با فامیلی رضوانی است که تمام این اعمال بدستور او و در زیر چشمان وی انجام می شود.

اما وضعیت از این‌هم هولناک‌تر است طوری که شرم اجازه نمی‌دهد که بتوانیم آنچه در حقیقت می‌گذرد را گزارش کنیم.

شماری از پرسنل این زندان هم‌جنس باز هستند. فرزانه رحیمی بصورت کامل و دقیق در جریان این موضوع هست. به همین دلیل رئیس زندان با او هیچ کاری ندارد چون می‌دانند که اگر به فرزانه رحیمی در هر موردی گیر بدهند او فساد و فحشا و کثافت کاری‌هایشان را افشا خواهد کرد. به همین دلیل رحیمی اجازه دارد هر کاری که دلش می‌خواهد را با دست باز انجام بدهد و هیچکس هم هیچ حرفی به او نمی‌زند.

فرزانه رحیمی به جرم قتل به قصاص محکوم شده است. این فرد زنان زندانی را به طرز وحشتناکی تهدید می‌کند و با اذیت و آزارهایش بشدت مورد شکنجه قرار می‌دهد. اما هیچکس از او انتقادی نمی‌کند چون همه از او وحشت دارند و می‌ترسند همین شکایت موجب شود تا او بلایی سر زندانیان بیاورد».

این گزارش می افزاید:

«فساد و فحشا توسط مسئولان این زندان بیداد می کند. کشانی مسئول حفاظت زندان و برخی از پرسنل که افراد مراقب در زندان هستند، هم جنس باز هستند.

زندانبان‌ها با بعضی از زندانی‌ها همدست هستند و با برخی زندانیان (از لحاظ هم جنس بازی) دوست می‌شوند».

وضعیت بهداشتی و تعذیه:

در این گزارش به وضعیت غیربهداشتی زندان و مشکلات زنان زندانی در نبود امکانات ضروری بهداشت در زندان اشاره شده و از جمله گفته است:

«در زندان زنان دولت آباد اصفهان، به زنان زندانی واکسن سینوفارم زده‌اند. وضعیت غذایی در زندان خیلی بد است. غذاها قابل استفاده نیست. بیشتر اوقات مخصوصا شبها غذای حاضری به زندانیان داده می‌شود.

فروشگاه زندان جنس خوب و مقوی ندارد. میوه هر چند ماه یک‌بار آنهم با قیمت بالا به فروشگاه آورده می‌شود و سبزیجات اصلا نیست به همین دلیل اکثر زندانیان از کم خونی رنج می‌برند و دچار ضعف جدی بدنی هستند».

خبرنامه گویا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.