یازدهمین روز اعتصاب غذا؛ درخواست تعدادی از زندانیان سیاسی مبنی بر پایان اعتصاب نصرالله لشنی

پنجشنبه, 8ام مهر, 1400
اندازه قلم متن

خبرگزاری هرانا – نصرالله لشنی، زندانی سیاسی محبوس در زندان رجایی شهر کرج، در یازدهمین روز اعتصاب غذای خود به سر می برد. شماری از زندانیان سیاسی با توجه به شیوع ویروس کرونا در این زندان و وضعیت جسمانی نامناسب آقای لشنی طی یادداشتی خواستار پایان اعتصاب غذای وی شدند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز پنجشنبه ۸ مهرماه ۱۴۰۰، نصرالله لشنی، زندانی سیاسی محبوس در زندان رجایی شهر کرج، در یازدهمین روز اعتصاب غذای خود به سر می برد.

شماری از زندانیان سیاسی با توجه به شیوع ویروس کرونا در این زندان و وضعیت جسمانی نامناسب آقای لشنی طی یادداشتی خواستار پایان اعتصاب غذای وی شدند.

این زندانیان عنوان کرده اند: “با تائید این مساله که سلطه ضابطین بر سرنوشت زندانیان سیاسی اظهر من الشمس می باشد و به هیچ عنوان وجهه قانونی ندارد و همچنین مایه تضیع حقوق بسیاری از این زندانیان گردیده، و با توجه به ورود کرونا به سالن و ابتلای تنی چند از زندانیان سیاسی و به این دلیل که پاسی از اعتصاب غذای آقای نصر الله لشنی گذشته و بدن وی از مناعت کافی برای مقابله با ابتلای احتمالی به این ویروس برخوردار نیست، جهت حفظ سلامتی ایشان افراد امضاء کننده ذیل خواستار شکستن اعتصاب غذای وی می باشند”.

اسامی امضاءکنندگان؛

فرهاد میثمی، فرهاد فهندژ، سعید ماسوری، حمزه سواری، سهیل عربی، آرشام(محمود )رضایی، سعید اقبالی، احد برزگر، مهدی مسکین نواز، آرش نصری، مطلب احمدیان، علی اسحق، امیر دوربین قاضیانی، عبدالرسول مرتضوی، افشین بایمانی.

این زندانی سیاسی از تاریخ ۲۸ شهریورماه ۱۴۰۰ دست به اعتصاب غذا زده است.

نصرالله لشنی در آستانه انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۲ بازداشت شد و به مدت ۲ ماه در بازداشت به سر برده. آقای لشنی از بابت این پرونده در سال ۹۳ در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی صلواتی به اتهام اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور و تبلیغ علیه نظام به شش سال حبس و دو سال محرومیت از فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی محکوم شد. این حکم نهایتا در دادگاه تجدیدنظر توسط قاضی زرگر عینا تایید شد.

نصرالله لشنی در تاریخ ۴ خردادماه ۹۵ به همراه همسرش به دایره اجرای احکام زندان اوین مراجعه کرده بود که جهت تحمل دوران محکومیت ۶ ساله خود بازداشت و به زندان منتقل شد.

آقای لشنی شهریورماه ۹۸ در نامه ای سرگشاده از بازجویی های پیاپی خود و فشار وزارت اطلاعات برای همکاری خبر داده بود.

نصرالله لشنی بهار ۹۹ از زندان به مرخصی اعزام شده و نهایتا در تاریخ ۱۸ خردادماه توسط ماموران اداره اطلاعات ارومیه بازداشت شد.

این زندانی سیاسی مهرماه سال گذشته به اتهام غیبت در مرخصی به تحمل ۴۰ ضربه شلاق محکوم شد که حکم صادره پس از اعتراض به ۳۰ ضربه شلاق تقلیل یافت. وی همچنین از بابت اتهامات عبور غیرقانونی از مرز و عضویت در یکی از گروه های مخالف نظام ۲ پرونده در حال بررسی دارد.

وی در تاریخ ۲ اسفندماه سال گذشته جهت بازجویی به بازداشتگاه اطلاعات سپاه موسوم به بند دو الف زندان اوین منتقل و در تاریخ ۱۲ اسفندماه از این بازداشتگاه به زندان رجایی شهر کرج منتقل شده بود.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.