لکه بزرگ ناشی از نشت ۳۰ هزار بشکه نفت ساحل هانتینگتون در کالیفرنیا را تعطیل کرد

دوشنبه, 12ام مهر, 1400
اندازه قلم متن

یک لکه نفتی بزرگ در سواحل جنوب کالیفرنیا که مقامات محلی آن را یک «فاجعه زیست‌محیطی» توصیف کرده‌اند، باعث تعطیلی ساحل هانتینگتون شد.

این لکه بر اثر نشت سه هزار بشکه نفت از سکوی نفتی فراساحلی «الی» در فاصله هفت کیلومتری ساحل به وجود آمده است.

کیم کار، شهردار ساحل هانتینگتون که در نتیجه این آلودگی تعطیل شده است، می‌گوید گارد ساحلی ساعت ۹ صبح روز شنبه از این لکه نفتی باخبر شد و تا یکشنبه صبح، این آلودگی به ساحل رسید.

به گفته مقامات محلی، ابعاد این آلودگی آنقدر زیاد است که برای مقابله با آن باید «اقدام فوری و تهاجمی» انجام شود.

کیم کار گفت که بسته شدن ساحل هانتینگتون ممکن است هفته‌ها یا ماه‌ها طول بکشد.

این در حالی است که مقام‌های محلی می‌گویند نشتی لوله نفت گرفته شده و دیگر نفتی به اقیانوس نشت نمی‌کند.

برای مهار این آلودگی نفتی تاکنون ۹ قایق مخصوص به منطقه اعزام شده و گارد ساحلی به کمک این قایق‌ها توانسته هزار و ۲۸۱ گالن «ترکیبی از آب آلوده به نفت» را خارج کند.

عملیات پاکسازی دریا منجر به لغو برنامه‌های روز آخر نمایشگاه هوایی پاسیفیک شده است و از شهروندان نیز خواسته شده در نزدیکی ساحل شنا، موج‌سواری و ورزش نکنند، چرا که ممکن است سلامتی‌شان با بخارهای سمی به خطر بیفتد.

غیر از این خبرهایی مبنی بر مرگ و میر تعداد زیادی از پرنده‌ها و ماهی‌های زیادی گزارش شده است و اجساد آنها در ساحل دیده می‌شود و همچنین شنای دلفین‌ها در میان آب‌های آلوده نیز مشاهده شده است.

در یک ماه گذشته موارد مشابه این لکه نفتی در آمریکا اتفاق افتاده است. پس از آنکه طوفان آیدا در اوایل ماه سپتامبر سواحل خلیج مکزیک را درهم‌نوردید، نزدیک به ۳۵۰ مورد نشت نفت به گارد ساحلی گزارش شده است.

تولید نفت در نزدیکی سواحل کالیفرنیا در دهه ۱۹۹۰ میلادی به اوج خود رسید، اما قوانین زیست محیطی سفت و سخت منجر به کاهش شدید آن شد. گوین نیوسام فرماندار دموکرات کالیفرنیا اعلام کرده قصد دارد تا سال ۲۰۴۵ به استخراج نفت در این ایالت پایان دهد.

ایران اینترنشنال


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.