شهرام ناظری: تجاوز صداوسیما به حقوق هنرمندان ادامه دارد

جمعه, 16ام مهر, 1400
اندازه قلم متن

ایران وایر:

«شهرام ناظری»، پیش‌کسوت موسیقی ایران می‌گوید صداوسیمای جمهوری اسلامی ۴۲ سال است که بدون اجازه او و بدون رعایت حق و حقوقش از نظر کپی رایت و از نظر انسانی، به تجاوز خود ادامه داده است.

شهرام ناظری در گفت‌وگویی که روز جمعه ۱۶ مهر ۱۴۰۰ با خبرگزاری «ایسنا» داشته، در خصوص عدم رعایت قانون کپی رایت در سازمان صداوسیما گفته است: «هر گونه اعتراضی که کردم جهت پخش نکردن آثارم از رادیو و تلویزیون، تا امروز ترتیب اثری داده نشده است.»

خرداد ۱۴۰۰، برگزاری کنسرت آنلاین شهرام ناظری با عنوان «آوای دوست» با حواشی بسیاری همراه شد. در این کنسرت که بلیت آن از طریق آنلاین فروخته شده بود، نواختن سازها از نمای دور نشان داده شد.

ناظری پس از پخش این کنسرت، تاکید کرده بود که اگر می‌دانست سازها را قرار است از نمای دور نشان بدهند، بدون شک با این مساله و انجام آن به صورت جدی مخالفت می‌کرد.

این کنسرت توسط اپلیکیشن «لنز»، متعلق به اپراتور «ایرانسل» برگزار شد. مالکیت ۵۱ درصد از سهام این اپراتور هم در اختیار بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی و وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح قرار دارد.

هم‌چنین سانسور پلتفرم‌های آنلاین را نیز سازمان «ساترا»، زیر مجموعه صداوسیمای جمهوری اسلامی عهده‌دار است.

شهرام ناظری در آن زمان به رویکرد صداوسیما در قبال عدم نمایش ساز اشاره و همین مساله را دلیل تمایل نداشتن به همکاری با این سازمان عنوان کرده بود.

او در این باره گفته بود: «عملکرد این‌جانب در این سال‌ها به وضوح نشان می‌دهد که به دلیل همین نقطه نظرها و اختلاف سلیقه‌ها که با صداوسیما داشته‌ام و این که در تلویزیون سازها را پشت اجسام مختلف پنهان می‌کنند، در این دهه‌ها هیچ‌گونه همکاری با رادیو و تلویزیون نداشته‌‌ام و حتی حق و حقوق طبیعی خودم را از صداوسیما دریافت نکرده‌ام.»


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

برچسب‌ها:

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.