نشریه بریتانیایی تلگراف: قتل مجتبی احمدی، یک فرمانده سپاه در کرج

پنجشنبه, 11ام مهر, 1392
اندازه قلم متن

mojtaba-ahmadi

در پی انتشار اخباری درباره قتل و «ترور» یکی از نیروهای سپاه پاسداران در شهر کرج، نشریه بریتانیایی تلگراف نوشت که فرد مقتول، مجتبی احمدی، فرمانده ارتش سایبری ایران بوده است.

بر اساس گزارش این نشریه که روز چهارشنبه، ۱۰ مهر، منتشر شد، جسد آقای احمدی در میان درختان در جایی اطراف شهر کرج در حالی پیدا شده است که دو گلوله به قلب او شلیک شده بود.

برخی اطلاعات این گزارش بر پایه اخباری است که وب‌سایت خبری البرز در این‌ باره منتشر کرده است. اما به نظر می‌رسد که این وب‌سایت نخستین گزارش خود در این زمینه را حذف کرده است، گزارشی که حاوی اطلاعاتی به نقل از نزدیکان مقتول و منابع انتظامی ایران بوده است.

در این گزارش شخص مقتول یکی از «ماموران زبده سپاه» توصیف شده بود که در یکی از «حوزه‌های حساس استان البرز» فعالیت می‌کرد، «جایی که بارها فعالیت‌های فرقه‌ای و تیمی در آن گزارش شده است».

بر پایه این گزارش، مقتول «بر اثر شلیک سلاح کمری ترور شده است» و ضاربان نیز «دو موتورسوار» بوده‌اند.

اما گزارش دوم وب‌سایت البرز که به دنبال حذف گزارش نخست منتشر شده است، مقتول را صرفا یکی از کارکنان سپاه پاسداران معرفی می‌کند، بدون آن که هیچ اشاره‌ای به نام و منصب او و جزئیات واقعه کرده باشد.

در همین حال خبرگزاری تسنیم نیز روز دوشنبه، هشتم مهر، خبر کوتاهی منتشر کرد که در آن فرد مقتول «مسئول اطلاعات یکی از نواحی سپاه شهرستان کرج» معرفی شده است.

تسنیم حتی به حروف اول نام و نام خانوادگی مقتول نیز اشاره می‌کند: «م. الف» که می‌تواند «مجتبی احمدی» باشد، شخصی که نشریه تلگراف او را فرمانده ارتش سایبری ایران می‌نامد.

این نشریه قتل آقای احمدی را به ترور دانشمندان هسته‌ای ایران در سال‌های اخیر پیوند می‌دهد، ترورهایی که مقامات جمهوری اسلامی ادعا می‌کنند سازمان اطلاعات و امنیت اسرائیل در آنها دست داشته است.

روزنامه تلگراف در ادامه این گزارش به موضوع برنامه دفاع سایبری ایران می‌پردازد و به نقل از یک کارشناس می‌نویسد: «حملات سایبری ایران به اسرائیل و دیگر کشورهای منطقه به یک تهدید فزاینده تبدیل شده است، اگرچه هنوز ابعاد گسترده‌ای نداشته است. از این رو در حال حاضر انجام چنین اقداماتی در حوزه جنگ سایبری کاملا بدیع و معنادار خواهد بود.»

با این حال سپاه استان البرز ایران در اطلاعیه‌‌ خود که روز دوشنبه منتشر شد تاکید می‌کند «علت اصلی حادثه و انگیزه ضارب یا ضاربین مشخص نشده است».

در این اطلاعیه همچنین از به‌ کار بردن اصطلاح «ترور» خودداری شده و به جای آن تاکید می‌شود که «حادثه‌ای ناگوار برای یکی از کارکنان سپاه امام حسن مجتبی» رخ داده است.

این اطلاعیه در نهایت گفته است که «موضوع در حال بررسی است و پس از انجام تحقیقات، جزئیات دقیق حادثه به اطلاع عموم خواهد رسید».

اما گزارش‌ و تصاویری که وبسایت تحلیلی «کمال مهر» منتشر کرده است دست‌کم نام مقتول را تایید می‌کند که مجتبی احمدی است. این گزارش از مراسم تشییع جنازه‌ او تهیه شده است که «کمال مهر» عنوان می‌کند روز چهارشنبه در محمدشهر کرج برگزار شد.
از: رادیو فردا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.