دو زندانی در زندان مرکزی یزد اعدام شدند

یکشنبه, 18ام مهر, 1400
اندازه قلم متن

خبرگزاری هرانا – سحرگاه یکشنبه ۱۱ مهر، حکم دو زندانی که پیشتر از بابت اتهامات مرتبط با مواد مخدر به اعدام محکوم شده بودند، در زندان مرکزی یزد به اجرا در آمد.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از سازمان حقوق بشر ایران، روز یکشنبه ۱۱ مهرماه ۱۴۰۰، دو زندانی در زندان مرکزی یزد اعدام شدند.

هویت این پدر و پسر زندانی که پیشتر از بابت اتهامات مرتبط با مواد مخدر به اعدام محکوم شده بودند، حسین و رامین دادزاده عنوان شده است.

بر اساس این گزارش، این زندانیان حدود ۵ سال قبل، از بابت اتهام مذکور بازداشت و از آن زمان تا لحظه اجرای حکم را در زندان بسر برده‌اند.

اعدام این زندانیان تا لحظه تنظیم این خبر از سوی رسانه‌های داخل ایران و یا منابع رسمی اعلام نشده است.

بر اساس گزارش مرکز آمار، نشر و آثار مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران در دوره یکساله (اول ژانویه ۲۰۲۰ تا ۲۰ دسامبر ۲۰۲۰) دستکم ۲۳۶ شهروند اعدام شدند و ۹۵ تن دیگر به اعدام محکوم شدند. از جمله اعدام شدگان باید به اعدام ۲ کودک-مجرم اشاره کرد و همینطور به محل اجرای ۱ حکم اعدام که در ملا عام بوده است.

بنا بر همین گزارش بیش از ۷۲ درصد اعدام های صورت گرفته در ایران توسط دولت یا نهاد قضایی اطلاع رسانی نمی‌شوند که نهادهای حقوق بشری اصطلاحا آن را اعدام “مخفیانه” می‌خوانند.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.