صدور دو حکم اعدام همزمان با رهایی دو زندانی از چوبه دار

چهارشنبه, 21ام مهر, 1400
اندازه قلم متن

خبرگزاری هرانا – دو زندانی در تهران و گرگان که پیشتر در پرونده های جداگانه از بابت اتهام قتل، به اعدام محکوم شده بودند، با گذشت اولیای دم از چوبه دار رهایی یافتند. در گزارشی دیگر سخنگوی قوه قضاییه از صدور حکم اعدام برای دو متهم خبر داد.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، امروز چهارشنبه ۲۱ مهرماه ۱۴۰۰، سخنگوی قوه قضاییه از صدور حکم اعدام برای دو متهم خبر داد.

ذبیح الله خداییان، بدون ذکر محل دقیق و دادگاه صادر کننده این احکام، اتهام این شهروندان را مرتبط با “شبکه قاچاق انسان” عنوان کرد.

وی با بیان اینکه بقیه متهمان نیز به مجازات حبس طویل المدت محکوم شدند افزود: احکام صادره قطعی نیست.

رهایی از اعدام یک زندانی در تهران

به گزارش روزنامه ایران، یک زندانی در تهران با گذشت اولیای دم از چوبه دار رهایی یافت.

براساس این گزارش، رسیدگی به این پرونده از ۱۳ اردیبهشت سال ۹۴ به‌دنبال گزارش مرگ مرد میانسالی در یکی از بیمارستان‌های پایتخت آغاز شد.

در تحقیقات اولیه همسر مقتول به تیم جنایی گفت: شوهرم در موتورسازی کار و گاهی اوقات هم با موتور مسافرکشی می‌کرد. شب حادثه یکی از دوستان همسرم به سراغش آمد و از او خواست موتورش را تعمیر کند. آنها با هم از خانه خارج شدند و دیگر شوهرم برنگشت تا اینکه با تماس پلیس متوجه شدم که همسرم چاقو خورده و به بیمارستان منتقل شده است.

در ادامه تحقیقات کارآگاهان دریافتند که جنایت در مقابل خانه دوست مقتول به‌نام هوشنگ رخ داده و عامل قتل نیز پسر هوشنگ به‌نام شایان است. بدین ترتیب به دستور بازپرس جنایی، شایان بازداشت شد و با تکمیل تحقیقات پرونده برای صدور حکم به دادگاه کیفری رفت.

متهم در دادگاه به دفاع از خود پرداخت و باتوجه به درخواست اولیای دم، قضات او را به اعدام محکوم کردند.

با گذشت ۶ سال در حالی که اولیای دم همچنان خواهان اعدام بودند اما با تشکیل جلسات صلح و سازش و تلاش حمیدرضا کیاستی نیا، دادیار شعبه دوم اجرای احکام دادسرای امور جنایی پایتخت، سرانجام اولیای دم گذشت کردند.

با گذشت اولیای دم، متهم بزودی در دادگاه کیفری پای میز محاکمه می‌رود تا از جنبه عمومی جرم محاکمه شود.

رهایی از اعدام یک زندانی در گرگان

به گزارش رکنا، یک زندانی در گرگان با گذشت اولیای دم از اعدام رهایی یافت.

حیدر آسیابی، رئیس کل دادگستری استان گلستان گفت: محکوم به اعدام جوان ۳۰ ساله‌ای است که شش سال پیش در درگیری مرگ جوان دیگری را رقم زده بود.

وی افزود: پس از رسیدگی پرونده، با درخواست اولیای دم، حکم اعدام صادر شد و با طی تشریفات قانونی در نوبت اجرا قرار گرفت.

وی عنوان کرد: بار‌ها پادرمیانی بزرگان و ریش سفیدان و اعضای شورای حل اختلاف برای بخشش این محکوم بی نتیجه مانده بود و امروز برای اجرای حکم تعیین شده بود.

آسیابی در ادامه بیان کرد: صبح امروز و پیش از اجرای حکم، بار دیگر با پادرمیانی معاون اجرای احکام کیفری دادسرای گرگان و اعضای شورای حل اختلاف، اولیای دم بزرگوارانه از حق قانونی خود گذشتند و از اجرای حکم چشم پوشیدند.

رئیس کل دادگستری گلستان در پایان گفت: این چهاردهمین محکوم به قصاص استان گلستان است که امسال با گذشت اولیای دم و پادرمیانی اعضای شورای حل اختلاف، فرصت زندگی دوباره به آنان داده شد.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.