تجمع کارگران و کشاورزان در اهواز، تهران و اصفهان

شنبه, 24ام مهر, 1400
اندازه قلم متن

خبرگزاری هرانا – روز گذشته و امروز شنبه ۲۴ مهر، گروهی از کارگران اخراجی شهرداری اهواز در مقابل ساختمان مجلس و سپس مقابل دفتر ریاست جمهوری واقع در تهران و همچنین جمعی از کشاورزان اصفهان در دفتر حسین میرزایی نماینده مردم اصفهان در مجلس، با برگزاری تجمعاتی اعتراضی خواستار رسیدگی به مطالباتشان شدند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز شنبه ۲۴ مهرماه ۱۴۰۰، گروهی از کارگران اخراجی شهرداری اهواز، در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالباتشان، ابتدا در مقابل ساختمان مجلس و سپس مقابل دفتر ریاست جمهوری واقع در تهران، دست به تجمع زدند.

کارگران اجرایی اخراج شده شهرداری اهواز که شمار آنها به ۶۹ نفر می‌رسد، خواهان بازگشت به کار خود و دیگر همکاران‌شان هستند.

به گفته آنها، قراردادهایی که با کارگران بسته می شود معمولا یکساله است و به همین خاطر حتی اگر پس از اخراج کارگر، پیمانکار در اداره کار محکوم شود، باز هم وی می‌تواند که مانع فعالیت مجدد کارگر شود.

همچنین این کارگران که با سوابق کاری ۲ تا ۱۳ سال هستند، از عدم دریافت ۶ ماه حقوق و ۴ ماه تعلیق خود خبر دادند.

کارگران شهرداری اهواز، تاکنون بارها در سطح مناطق هشتگانه اهواز، در اعتراض به بی توجهی این نهاد و مسئولان متولی آن نسبت به عدم پرداخت به موقع مطالبات، کم بودن حقوق و مزایا، اخراج همکاران و …، دست به تجمعات متعددی زده اند.

تجمع کشاورزان اصفهان

به گزارش خبرآنلاین، روز جمعه ۲۳ مهرماه ۱۴۰۰، جمعی از کشاورزان اصفهان که از کمبود آب و بارش باران رنج می برند، در دفتر حسین میرزایی یکی از نمایندگان مجلس یازدهم که چندی پیش مدعی شد “باید دعا کنیم و نماز بخوانیم تا باران‌ بیاید!”، دست به تجمع اعتراضی زدند.

تجمع‌کنندگان با انتقاد از این نماینده مجلس که در دفترش حضور نداشت و بجای اقدامات عملی برای حل مشکلات مردم، آنها را به دعا و نماز تشویق کرده بود، گفتند: “ما صبر می‌کنیم آقای نماینده بیاید تا با وی نماز باران بخوانیم! ما تا آمدن باران به تحصنمان در این دفتر ادامه می‌دهیم!”

 

نمایشگر ویدیو
 
 

به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.