انتقال دو میلیون بشکه نفت سنگین ونزوئلا توسط ابرتانکر ایرانی

یکشنبه, 25ام مهر, 1400
اندازه قلم متن

معاملات نفتی بین شرکت ملی نفت ایران و شرکت ملی نفت “پترولئوس دی ونزوئلا” به‌رغم تحریم نفتی دو کشور ادامه دارد. یک سوپرتانکر متعلق به جمهوری اسلامی دو میلیون بشکه نفت سنگین از ونزوئلا بارگیری کرده است.    

معاملات نفتی ایران و ونزوئلا؛ تصویر مربوط به تانکر نفتی فورچون ایران در بندر ال پالیتوی ونزوئلا است

معاملات نفتی ایران و ونزوئلا؛ تصویر مربوط به تانکر نفتی “فورچون” ایران در بندر ال پالیتوی ونزوئلا است

خبر حمل دو میلیون بشکه نفت سنگین ونزوئلا از سوی خبرگزاری رویترز منتشر شده است. حمل این نفت سنگین بخشی از معاملات نفتی دو کشور ونزوئلا و جمهوری اسلامی به شمار می‌آید.

روز شنبه ۱۶ اکتبر (۲۴ مهر) خبرگزاری رویترز با انتشار گزارشی از کاراکاس از بارگیری تانکری با پرچم ایران در ونزوئلا خبر داده است.

گفته می‌شود ابرتانکر “دینو ۱” متعلق به شرکت ملی نفت ایران روز جمعه ۱۵ اکتبر بارگیری این محموله نفتی را در بندر خوزه، در ونزوئلا به پایان رسانده و آماده حرکت شده است.

ونزوئلا با کمبود بنزین و دیگر فرآورده‌های نفتی روبرو است. شرکت ملی نفت ونزوئلا برای کاهش کمبود سوخت با ایران همکاری می‌کند. قرار بر تحویل نفت خام سنگین به ایران در ازای دریافت بنزین و میعانات گازی است.

اسناد مربوط به بارگیری این محموله نفتی توسط شرکت “تانکرترکرز” در اختیار خبرگزاری رویترز قرار گرفته است.

وزارت دارایی آمریکا ماه گذشته اعلام کرده بود که معاملات نفتی دو کشور ونزوئلا و جمهوری اسلامی می‌تواند نقض تحریم‌های نفتی دو کشور تلقی گردد.

ابرتانکر “دینو ۱” در ماه سپتامبر سال جاری دو میلیون و ۱۰۰ هزار بشکه میعانات گازی به ونزوئلا حمل کرده بود. پیش بینی می‌شود که محموله مشابهی از میعانات گازی طی هفته‌های پیش‌رو به ونزوئلا تحویل داده شود.

تحویل نفت خام سنگین توسط شرکت ملی نفت ونزوئلا به ایران ماه گذشته برای نخستین بار صورت گرفته بود.

گفته می‌شود در ماه سپتامبر، ابرنفتکش “فلیسیتی” با پرچم جمهوری اسلامی محموله‌ای متشکل از یک میلیون و ۹۰۰ هزار بشکه نفت خام سنگین از ونزوئلا به مقصد ایران حمل کرده بود.

خبرگزاری رویترز در ادامه گزارش خود نوشته است که جمهوری اسلامی از این محموله نفتی برای پالایش یا فروش در بازارهای آسیا بهره می‌گیرد.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.