صدور یک حکم اعدام همزمان با رهایی یک زندانی از چوبه دار

سه شنبه, 27ام مهر, 1400
اندازه قلم متن

خبرگزاری هرانا – یک متهم در تهران از بابت اتهام قتل، توسط شعبه دوم دادگاه کیفری یک این استان به اعدام محکوم شد. همچنین دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بردسیر از رهایی یک زندانی از اعدام پس از ۱۲ سال خبر داد.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از روزنامه شرق، یک متهم به قتل در تهران، به اعدام محکوم شد.

بر اساس این گزارش، خرداد سال ۹۸ به‌ دنبال وقوع درگیری مسلحانه در شرق تهران، مرد جوانی به نام فراز با شلیک گلوله کشته شد. پدر و پسرعموی فراز نیز که در درگیری زخمی شده بودند، به بیمارستان منتقل شدند. جسد با دستور قضائی به پزشکی قانونی انتقال یافت. با بررسی ها مشخص شد فردی عامل شلیک گلوله بوده است. مأموران به ردیابی متهم پرداختند و او را در شهرستان بانه بازداشت کردند.

متهم پس از بازداشت گفت: من همسر و دو پسر ۱۳ و ۶ ساله دارم. من سال‌ها به‌ طور حرفه‌ای ورزش می‌کردم و مدال طلا هم داشتم. دو هفته قبل از این ماجرا یکی از دوستانم به نام مصطفی تماس گرفت و از من شش میلیون تومان پول خواست. سپس همراه یکی از دوستانش مقابل خانه‌مان آمد و من پول را به او دادم. مصطفی آن‌ روز یک اسلحه به همراه داشت که آن را به من امانت داد و خواست سلاح را برایش نگه دارم. او گفت چون پدرش نظامی است، نمی‌تواند سلاح را در خانه نگه دارد.

متهم ادامه داد: دوستم مصطفی از قبل با مرد قصابی به نام فراز اختلاف داشت. دوستم با من تماس گرفت و گفت با فراز درگیر شده است. او می‌گفت فراز و دوستانش به او حمله کرده‌اند. من اسلحه‌ای را که مصطفی به من امانت داده بود برداشتم و سوار موتورم شدم. بین راه یکی از دوستانم را هم سوار موتور کردم. وقتی به محل درگیری رسیدم فراز همراه پدر و پسرعمویش به من هم حمله کردند. آنها با شمشیر به سر و دستم زدند. سر و صورتم خونین بود که اسلحه را به دست گرفتم و به سمت فراز شلیک کردم.

متهم در ادامه اعترافاتش گفت: وقتی شنیدم فراز کشته شده می‌خواستم از کشور فرار کنم؛ اما عذاب وجدان داشتم. من در روزهایی که فراری بودم هیچ پولی نداشتم و از گرسنگی بیسکویت می‌خوردم. یک اتاق اجاره کرده بودم و زندگی مخفیانه‌ای داشتم که دستگیر شدم.

به‌ دنبال اظهارات این متهم، پدر و پسرعموی قربانی نیز بعد از ترخیص از بیمارستان به اتهام شرکت در نزاع بازداشت شدند. در نهایت حسین ۳۷ ساله به اتهام مباشرت در قتل عمد، ایراد صدمات منتهی به غیر فوت، ایراد صدمات عمدی نسبت به پدر مقتول، مشارکت در نزاع دسته‌جمعی و حمل و نگهداری سلاح جنگی غیرمجاز در شعبه دوم دادگاه کیفری یک استان تهران پای میز محاکمه ایستاد.

در ابتدای جلسه اولیای‌‌دم درخواست اعدام را مطرح کردند. متهم گفت: هنگام درگیری مصطفی آن‌ طرف خیابان ایستاده بود و من را تماشا می‌کرد. هرچه از او کمک خواستم اهمیتی نداد. حالا هم در این پرونده تبرئه شده است. من پشیمان هستم. در ادامه پدر و پسرعموی قربانی که با وثیقه آزاد بودند یک‌به‌یک در جایگاه ایستادند و از خودشان دفاع کردند. پسرعموی مقتول گفت: وقتی به محل درگیری رسیدم، پسرعمویم و عمویم روی زمین افتاده بودند. من با دیدن آنها حال خودم را نفهمیدم و دست به شمشیر بردم.

وقتی پدر قربانی در جایگاه ویژه ایستاد قاضی گفت: به نظر می‌رسد از قبل انگیزه درگیری داشتید. چون در صندوق عقب ماشین شمشیر پنهان کرده بودید. متهم پاسخ داد: فقط برای حمایت از پسرم وارد درگیری شدم و قصد قبلی نداشتم.

با پایان جلسه قضات وارد شور شدند و حسین را به اعدام محکوم کردند. دو متهم دیگر نیز به زندان محکوم شدند.

رهایی یک زندانی از اعدام در بردسیر

 به گزارش خبرگزاری میزان، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بردسیر استان کرمان از رهایی یک زندانی محکوم به اعدام پس از ۱۲ سال خبر داد.

افشین صالحی نژاد، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بردسیر استان کرمان، بیان داشت: خوشبختانه پس از تشکیل کار گروه حیات بخش شهرستان بردسیر که از اقدامات بجا و شایسته شورای پیشگیری از وقوع جرم شهرستان است، محکومی که در انتظار اعدام بود پس از ۱۲ سال با تلاش اعضای این کارگروه از چوبه دار رهایی یافت.

وی ادامه داد: با تلاش اعضای کارگروه حیات بخش این شهرستان و نشست‌های متعدد با اولیای دم، سرانجام با بزرگواری خانواده مقتول، به این محکوم زندگی دوباره بخشیده شد.

دبیر شورای پیشگیری از وقوع جرم و عضو کار گروه حیات بخش شهرستان بردسیر استان کرمان ابراز امیدواری کرد: با پیگیری این کارگروه امورات مربوط به رهایی مجرمین نادم و پشیمان با جدیت در دستور کار این کارگروه خواهد بود و امید است که فرهنگ عفو و بخشش بیش از پیش در فرهنگ مردم شریف شهرستان بردسیر نهادینه شود.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

برچسب‌ها:

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.