احضار فرنگیس مظلوم، مادر سهیل عربی برای اجرای حکم

چهارشنبه, 28ام مهر, 1400
اندازه قلم متن

استان‌وایر- «فرنگیس مظلوم»، مادر «سهیل عربی»، زندانی عقیدتی سیاسی، برای اجرای حکم یک سال حبس، به شعبه یک واحد اجرای احکام دادسرای اوین احضار شد.

«هرانا» با انتشار تصویر ابلاغیه صادر شده برای این فعال مدنی به تاریخ ۲۷ مهر۱۴۰۰ نوشت از فرنگیس مظلوم خواسته شده‌ است که ظرف پنج روز پس از دریافت ابلاغیه، برای اجرای حکم در دادگاه انقلاب حاضر شود.

فرنگیس مظلوم از سوی شعبه ۲۹ دادگاه انقلاب تهران به اتهام «اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم از طریق ارتباط‌‌گیری با سازمان مجاهدین خلق»، به یک سال حبس تعزیری و به اتهام «فعالیت تبلیغی علیه نظام و به نفع گروه‌های معاند نظام»، به شش ماه حبس محکوم شده بود.

اسفند ۱۳۹۹ این حکم در دادگاه تجدیدنظر استان تهران تایید شد و او اکنون باید مجازات اشد، یعنی یک سال زندان را سپری کند.

این در حالی است که یک منبع آگاه روز گذشته به «ایران‌وایر» خبر داد که «بهنام موسیوند»، زندانی سیاسی و حقو‌ق‌بشری که تاکنون چندین بار به‌ دلایل مختلف، از جمله شرکت در اعتراضات دی‌ ۱۳۹۶ و اعتراضات سال ۱۳۸۸ بازداشت و به زندان محکوم شده است، همراه سهیل عربی، وبلاگ‌نویس و زندانی عقیدتی مورد ضرب و شتم ماموران و مقامات زندان رجایی‌شهر کرج قرار گرفته و به زور به قرنطینه این زندان منتقل شده‌اند.

این برخورد خشونت‌آمیز به دلیل مقاومت برای شرکت در دادگاهی فرمایشی که در راستای پرونده‌سازی علیه این دو زندانی برگزار شده، رخ داده است.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.