حزب سوسیال دموکرات و لائیک ایران: پاسداری از حریم آرامگاه کوروش وظیفه میهنی و جهانی است

جمعه, 30ام مهر, 1400
اندازه قلم متن

پاسداری از حریم آرامگاه کوروش وظیفه میهنی و جهانی است

هم میهنان و آزادگان جهان!
برکسی پوشیده نیست که، انقلاب ضد سلطنتی و ضد استبدادی ملت ایران، از هنگامی که با توطئه بینالمللی به رهبری روح الله خمینی و با استقرار جمهوری اسلامی مصادره گردید در اهداف خود با شکست روبرو شد. قوانین ضد بشری جمهوری اسلامی جانشین حقوق مدنی و عرفی گردیدند.
این رژیم در عمل به دشمنی با انسانیت و ایرانیت برخاست و به همه سنت ها، هنرها و دستاوردهای تاریخی و فرهنگ ملی ایرانیان یورش برد و آثار باستانی و سنت های پسندیده ایرانی را تخریب کرد.
در نخستین اقدام خلخالی که دستش به خون مردمان ایران آلوده است قصد داشت تا کاخ باستانی تخت جمشید و منطقه پاسارگاد محل آرامگاه کوروش بزرگ را به رسم تازیان تخریب کند که در مقابل ایستادگی مردم شجاع استان فارس از عمل خود عقب نشینی کرد.
اکنون پس از ۴٣ سال ستمگری و کشتار صد ها هزار ایرانی، غارت ثروت های ملی، تاراج تعداد بیشماری از اشیاء و آثار باستانی و فروش آنها به دلالهای جهانی، در روز ٢٢ مهرماه ١۴٠٠ ابراهیم رئیسی طی سفر خود به استان فارس، تصمیم گرفت دیداری از کاخ باستانی تخت جمشید و آرامگاه کوروش بزرگ داشته باشد؛ او در آنجا با سخنان نادرست خود، برپا کنندگان تخت جمشید را ستمگر و ظلم کننده به مردم خطاب کرد، درحالیکه به راستی در تاریخ بشریت رژیم واپس گرایان اسلامی سیاهترین کارنامه جنایت علیه بشریت را به خود اختصاص داده است و تاکنون در مجامع بین المللی بیش از ۶۵ بار به علت نقض آشکار حقوق بشر یا جنایت علیه بشریت محکوم گردیده است؛ تا جایی که ابراهیم رئیسی و رهبر جمهوری اسلامی در لیست سیاه پلیس اینترپل قرار دارند.
در این میان عزت الله ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی وگردشگری رژیم با اهداف شوم خود قصد داشت تا در حریم پاسارگاد به بهانه کمک به کشاورزان آن منطقه دستور حفر چاههای عمیق را برای تامین آب صادر کند که با مخالفت عمومی ایرانیان داخل و خارج از کشور روبروشد.
در همین راستا بنیاد میراث فرهنگی پاسارگاد اعلام می دارد که مجموعهی کاخ تخت جمشید و آرامگاه کوروش در فهرست میراث فرهنگی جهان به ثبت رسیده پس متعلق به همه مردمان جهان است و هیچ حکومتی اجازه دستبرد و یا ویرانگری در حریم آنرا ندارد.
همسازان حزب سوسیال دموکرات و لائیک ایران، که مدافع تاریخ و تمدن و فرهنگ جهانی هستند و برای دموکراسی، سوسیالیسم، لائیسیته، حقوق بشر و دستاوردهای علمی و فرهنگی کوشش می کنند، نه تنها سخنان ابراهیم رئیسی و اهداف عاری از شناخت کارشناسانه عزت الله ضرغامی را مردود دانسته و آنها را محکوم می کنند، بلکه تمامیت حاکمیت جمهوری اسلامی را حاکمیتی عقب مانده، خالی از دانش، فرهنگ و ارزشهای انسانی می دانند.
ما همصدا با تمامی وجدانهای بیدار و عاشقان فرهنگ و آثار باستانی ایران زمین، از هم میهنان گرامی و از نهادهای مدنی ایرانی و جهانی می خواهیم در پاسداری از منطقه کاخ باستانی تخت جمشید و حریم پاسارگاد، محل آرامگاه کوروش بزرگ، این میراث ارزشمند فرهنگ و تمدن جهانی هوشیار و کوشا باشند.

حزب سوسیال دموکرات و لائیک ایران
۲۰ اکتبر ۲۰۲۱

 


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.