صدور یک حکم اعدام همزمان با رهایی دو زندانی از چوبه دار

یکشنبه, 2ام آبان, 1400
اندازه قلم متن

خبرگزاری هرانا – یک متهم در کاشان از بابت اتهام مواد مخدر توسط دادگاه این شهرستان به اعدام محکوم شد. همچنین دو زندانی در ابرکوه و کرمانشاه که پیشتر از بابت اتهام قتل به اعدام محکوم شده بودند، با جلب رضایت اولیای دم از چوبه دار رهایی یافتند. در خبری دیگر رئیس شورا‌های حل اختلاف استان اصفهان از بخشش ۱۷ زندانی محکوم به اعدام طی ۶ ماه ابتدایی سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از کمپین فعالین بلوچ، یک متهم در کاشان به اعدام محکوم شد.

هویت این شهروند، حامد ریگی ماریشان ۲۱ ساله فرزند عبدالعزیز، اهل شهرستان خاش عنوان شده است.

در این گزارش به گفته یک منبع مطلع آمده است، این شهروند که پدر دو فرزند است، شش ماه قبل در اتوبان تهران – قم، به اتهام حمل مواد مخدر با خودرو سواری، بازداشت شده است.

رهایی یک زندانی از اعدام در ابرکوه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان ابرکوه از رهایی یک محکوم به اعدام از چوبه دار با اعلام رضایت اولیای دم خبر داد.

میثم رنجبر در این خصوص گفت: با میانجیگری و مساعدت اعضای شورای حل اختلاف ابرکوه، متهم پرونده قتل با گذشت اولیای دم از چوبه دار رهایی یافت.

رهایی یک زندانی از اعدام در کرمانشاه

به گزارش خبرگزاری میزان، رئیس شورای حل اختلاف استان کرمانشاه از رهایی یک محکوم به اعدام از چوبه دار با تلاش شورای حل اختلاف این استان خبر داد و گفت: در سال ۱۳۹۱ در یکی از روستا‌های قزانچی از توابع شهر کرمانشاه به دلیل یک اشتباه در میان یک خانواده که رابطه نزدیک خانوادگی داشته‌اند، متاسفانه درگیری صورت می‌گیرد و این نزاع منجر به کشته شدن یکی از طرفین بصورت اتفاقی می‌شود.

منوچهر فتاحی خاطرنشان کرد: در این میان فرد متهم دستگیر و توسط شعبه سه دادگاه کیفری استان کرمانشاه در سال ۹۵ به اعدام محکوم می‌شود.

فتاحی افزود: در همین راستا با درخواست خانواده متهم و دستور دادستانی پرونده جهت صلح و سازش در شورا‌های حل اختلاف تشکیل و در حالی که وی در زندان کرمانشاه در حبس قرار داشت با تلاش ستاد تالیف قلوب کرمانشاه و همچنین بهره گیری از ظرفیت ریش سفیدان و بزرگان این فرد از چوبه دار رهایی یافت.

وی با بیان اینکه ستاد تالیف قلوب کرمانشاه با بهره مندی از ظرفیت افراد توانمند و معتمدان و ریش سفیدان برای برقراری صلح و سازش و ترغیب هم نوعان به گذشت گام‌هایی برداشته است، گفت: تقویت فرهنگ صلح و سازش و حفظ روحیه اخوت و برادری از جمله اهداف این ستاد است.

رهایی از اعدام ۱۷ زندانی در اصفهان طی شش ماهه نخست امسال

به گزارش خبرگزاری میزان، ۱۷ متهم محکوم به اعدام در اصفهان در ۶ ماهه نخست امسال با گذشت اولیای دم از مرگ رهایی یافتند.

رئیس شورا‌های حل اختلاف استان اصفهان از رهایی ۱۷محکوم به اعدام از چوبه دار با تلاش شورای حل اختلاف اصفهان خبر داد و گفت: شورا‌های حل اختلاف این استان در راستای تقویت فرهنگ گذشت، صلح و سازش به ویژه در پرونده‌های قتل تلاش‌های فراوانی داشته اند.

محمد موسویان گفت: اگر فرهنگ صلح و سازش و گذشت در جامعه نهادینه شود شاهد کاهش تعداد پرونده‌ها و شکایات خواهیم شد و تحقق این از مهمترین اهداف شورا‌ها بوده که مستلزم تلاش هر چه بیشتر اعضا و کارکنان شورا‌های حل اختلاف است.

وی افزود: استفاده از خیرین، افراد با تجربه و بهره گیری از ظرفیت ریش سفیدان می‌تواند کمک بسزایی برای ایجاد مصالحه داشته باشد.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.