۴۰ درصد خانوارهای ایرانی و ۷۰ درصد خانوارهای تهرانی زیر خط «فقر مسکن» هستند

یکشنبه, 2ام آبان, 1400
اندازه قلم متن

به گفته مشاور وزیر راه و شهرسازی، ۴۰ درصد از خانوارهای ایرانی زیر خط «فقر مسکن» به‌سر می‌برند و این نرخ در تهران به ۷۰ درصد رسیده است.

ابوالفضل نوروزی در گفت‌وگو با تلویزیون حکومت ایران در تعریف شاخص «فقر مسکن» گفته است: «خانواده‌هایی که بیش از ۳۰ درصد هزینه ماهانه یا سالانه خود را صرف اجاره‌بها و هزینه‌های مرتبط با تهیه مسکن می‌کنند، فقیران مسکن به‌شمار می‌روند».

کاوه حاج‌علی‌اکبری، مدیر عامل سازمان نوسازی شهر تهران در آبان ۹۸ گفته بود که ۴۰ درصد خانوارها در شهر تهران زیر خط فقر مسکن هستند که این آمار اکنون بر اساس گفته‌های مقام‌های دولت به ۷۰ درصد افزایش یافته است.

آقای نوروزی هم‌چنین مدت‌زمان خانه‌دار شدن یک زوج در کشور را به‌طور میانگین حدود ۳۳ سال اعلام کرده و گفته است که بر اساس آمار ۹۸ این مدت در مورد یک زوج ساکن تهران دو برابر می‌شود.

مشاور وزیر راه در همین حال مدت زمان خانه‌دار شدن یک فرد در دنیا بر اساس تعاریف بین‌المللی را ۱۰ تا ۱۲ سال عنوان کرده است.

این آمارها در حالی اعلام می‌شود که رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی ایران، در هفته‌های گذشته وعده ساخت چهار میلیون مسکن در چهار سال آینده را داده است.

از: رادیو فردا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.