هشدار سازمان ملل: ۲۳ میلیون افغان با بحران شدید غذایی مواجه هستند

دوشنبه, 3ام آبان, 1400
اندازه قلم متن

یک کمپ آوارگان افغان در نزدیکی شهر هرات 

یک کمپ آوارگان افغان در نزدیکی شهر هرات 

دو نهاد وابسته به سازمان ملل هشدار داده‌اند که حدود ۲۳ میلیون افغان در زمستان امسال از بحران شدید غذایی رنج خواهند برد.

در گزارش «برنامه جهانی غذا» و سازمان خواربار و کشاورزی (فائو)، با اشاره به جنگ در افغانستان، خشکسالی و بیماری کرونا و همچنین تشدید بحران اقتصادی پس از به قدرت رسیدن گروه طالبان، تاکید شده است که افغانستان با یکی از بدترین بحران‌های بشری مواجه است.

دیوید بیزلی، مدیر اجرایی برنامه جهانی غذا، با اشاره به فرا رسیدن فصل سرما در افغانستان گفته است در ماه‌های آینده «میلیون‌ها افغان مجبور می‌شوند بین مهاجرت و گرسنگی یکی را انتخاب کنند».

در گزارش سازمان خواربار و کشاورزی نیز آمده است که پیامدهای خشکسالی شدید در افغانستان روی زندگی ۷.۳ میلیون نفر از شهروندان این کشور که برای بقا به کشاورزی و دامداری متکی هستند، تاثیر منفی گذاشته است.

این سازمان گفته است که در حال تلاش برای جذب کمک‌های بین‌المللی به ارزش بیش از ۲۱۰ میلیون دلار جهت کمک به مردم بحران‌زده است.

بر اساس گزارشی که سازمان ملل متحد در شهریورماه امسال منتشر کرد «خط فقر در افغانستان تا نیمه سال ۲۰۲۲ مبلادی ۹۸ درصد مردم این کشور را شامل خواهد شد».

کارشناسان سازمان ملل پیشتر درباره بحران انسانی در افغانستان به دلیل خشکسالی، آوارگی و فقر مزمن همزمان با روی کار آمدن طالبان هشدار داده بودند.

از: رادیو فردا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.