صدور یک حکم اعدام و شلاق در ملا عام همزمان با رهایی یک زندانی از چوبه دار

دوشنبه, 3ام آبان, 1400
اندازه قلم متن

خبرگزاری هرانا – یک متهم در مشهد از بابت اتهام آدم ربایی و تجاوز توسط دادگاه کیفری یک استان خراسان رضوی به تحمل ۹۹ ضربه شلاق و اعدام در ملأ عام محکوم شد. همزمان یک زندانی در الیگودرز که پیشتر از بابت اتهام قتل به اعدام محکوم شده بود، با جلب رضایت اولیای دم از چوبه دار رهایی یافت.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از رکنا، یک متهم در مشهد به شلاق و اعدام در ملأ عام محکوم شد.

بر اساس این گزارش، دی ماه سال ۹۸ یک دختر ۱۴ ساله با نیروهای انتظامی تماس گرفت و گفت: در حالی که قصد داشتم از ایستگاه مترو در محدوده بولوار دانش آموز مشهد خارج شوم ناگهان مرد جوانی مقابلم قرار گرفت و درحالی که خود را نگران نشان می‌داد به من گفت که همسرم باردار است و اکنون به دلیل بیماری که دارد درون شمشادهای وسط بولوار افتاده است و کسی کمکم نمی کند! آن مرد حتی برگه های آزمایشگاهی هم در دست داشت و با التماس از من خواست تا به همسرش کمک کنم! من هم با او همراه شدم ولی زمانی که به وسط شمشادها رسیدیم ناگهان با تهدید به مرگ سرم را داخل شمشادها خم کرد. شال روی سرم را به دست و پاهایم بست و مرا درون شمشادها مورد تعرض قرار داد. او سپس مرا در همان حالت زننده درون شمشادها رها کرد و از محل گریخت. ابتدا با تلاش زیاد شال پاهایم را باز کردم و سپس با دندانم گره دیگر شال را گشودم که به دستانم حلقه زده بود. بعد از آن بلافاصله ماجرا را برای خانواده ام بازگو کردم و با پلیس تماس گرفتم.

در حالی که تحقیقات در این باره ادامه داشت حادثه مشابهی در ایستگاه متروی هفت تیر مشهد توسط یک دختر ۱۹ ساله‌ گزارش شد و در بیست و هفتم اردیبهشت سال ۹۹، حادثه مشابه دیگری در یکی از ایستگاه های متروی بولوار وکیل آباد اتفاق افتاد.

تحقیقات برای شناسایی این مرد ادامه داشت تا این که تصاویری با بررسی دوربین‌های مدار بسته به دست آمد و کارآگاهان بالاخره با همکاری پلیس مشهد، حراست مترو و خانواده های قربانیان، موفق شدند تیر سال ۹۹، وی را در ایستگاه متروی بولوار سید رضی مشهد دستگیر کنند.

با انتشار تصویر بدون پوشش متهم در روزنامه خراسان، تعداد دیگری با مراجعه به پلیس آگاهی وی را شناسایی کردند و بدین ترتیب او با شاکیان زیادی روبه رو شد.

بعد از چندین جلسه دادگاه که با حضور وکلای مدافع توسط شعبه سوم دادگاه کیفری یک استان خراسان رضوی برگزار شد در نهایت قضات دادگاه رای خود را در این باره صادر کردند. براساس این رای، متهم به خاطر آدم ربایی با شیوه اغفال و ترفند کشاندن دختران به درون شمشادها به تحمل ۵ سال زندان، به اتهام ارتکاب اعمال منافی عفت به تحمل ۹۹ ضربه شلاق و به دلیل ایراد ضرب و جرح عمدی به پرداخت دیه در حق شاکیان محکوم شده است.

همچنین دادگاه، متهم پرونده را به اتهام تجاوز به اعدام در ملأ عام محکوم کرد.

رای صادر شده از سوی شعبه سوم دادگاه کیفری یک خراسان رضوی قابل فرجام خواهی در دیوان عالی کشور است و با اعتراض متهم و وکیل مدافع وی در یکی از شعبه های دیوان عالی کشور مورد رسیدگی قرار می گیرد.

رهایی از اعدام یک زندانی در الیگودرز

به گزارش رکنا، یک محکوم به اعدام پس از شش سال در شهرستان الیگودرز با گذشت اولیاء دم از مرگ رهایی یافت.

بر اساس این گزارش، در حالی که حکم اعدام این زندانی بعد از حدود شش سال حضور در زندان، در مرحله اجرا بود، روز ۳۰ مهرماه سال جاری، با گذشت اولیای دم و پادرمیانی ریش‌سفیدان، بخشیده شد.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

برچسب‌ها:

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.