اجرای حکم اعدام یک زندانی در زندان مرکزی کرج

سه شنبه, 4ام آبان, 1400
اندازه قلم متن

خبرگزاری هرانا – روز چهارشنبه ۲۸ مهر، حکم یک زندانی که پیشتر از بابت اتهام قتل همسرش به اعدام محکوم شده بود، در زندان مرکزی کرج به اجرا در آمد.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از روزنامه ایران، روز چهارشنبه ۲۸ مهرماه ۱۴۰۰، یک زندانی در زندان مرکزی کرج اعدام شد.

بر اساس این گزارش، رسیدگی به این پرونده از شامگاه ۲۱ آبان سال ۹۷ با مراجعه مردی میانسال به کلانتری ۴۱ خرمدشت کرج آغاز شد. وی عنوان کرد که دخترش معصومه صبح برای رفتن به دانشگاه از خانه خارج شده، اما دیگر برنگشته است.

چند روز پس از این شکایت، پلیس جسد نیمه سوخته دختر جوان را در جاده آتشگاه کرج پیدا کرد. با انتقال جسد به پزشکی قانونی کارشناسان اعلام کردند که دختر جوان قبل از سوختن در اثر خفگی به قتل رسیده و سپس جسدش را به آتش کشیده شده است.

در ادامه تحقیقات مشخص شد که این زن پس از اینکه به رابطه میان نامزدش با زنی دیگر به نام فرانک مشکوک شده و به این موضوع اعتراض می‌کند، توسط نامزدش و این زن به جاده آتشگاه کرج برده می شود و به قتل می رسد.

بنابر این هر دو متهم در شعبه یکم دادگاه کیفری استان البرز پای میز محاکمه ایستادند و در ابتدای جلسه، اولیای دم برای متهمان درخواست اعدام کردند.

در ادامه متهم در جایگاه ویژه ایستاد و گفت: فرانک مشتری مغازه ما بود کم کم به او علاقه‌مند شدم و مدتی با او ارتباط داشتم. به اصرار خانواده‌ام به خواستگاری معصومه رفتیم و عقد کردیم، اما حدود شش ماه از عقد ما می‌گذشت که نامزدم متوجه رابطه من و فرانک شد؛ او می‌خواست شکایت کند و آبروی مرا ببرد، اما به بهانه‌ای او را به محل کارم کشاندم و بعد هم سوار خودروی فرانک کرده و داخل خودرو با طناب سبزرنگی که در جیبم بود خفه‌اش کردم و دقایقی بعد جسد را کنار جاده سوزاندیم و فرار کردیم.

پس از پایان جلسه، قضات مرد جوان را به اتهام قتل عمد به اعدام و فرانک را به اتهام معاونت در قتل و آدم‌ربایی به ۱۰ سال حبس محکوم کردند.

حکم اعدام این مرد پس از تایید توسط دیوان عالی کشور، سحرگاه چهارشنبه هفته گذشته در زندان مرکزی کرج به اجرا در آمد.

در این گزارش اشاره ای به هویت این زندانی نشده است.

بر اساس گزارش مرکز آمار، نشر و آثار مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران در بازه زمانی (۸ اکتبر ۲۰۲۰ تا ۹ اکتبر ۲۰۲۱) دستکم ۲۶۶ شهروند اعدام شدند و ۹۰ تن دیگر به اعدام محکوم شدند. از جمله اعدام شدگان باید به اعدام ۳ کودک-مجرم اشاره کرد.

بنا بر همین گزارش بیش از ۸۲ درصد اعدام های صورت گرفته در ایران توسط دولت یا نهاد قضایی اطلاع رسانی نمی‌شوند که نهادهای حقوق بشری اصطلاحا آن را اعدام “مخفیانه” می‌خوانند.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

برچسب‌ها:

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.