کشف «بزرگ‌ترین مزرعه غیرمجاز» استخراج رمزارز در شمال خوزستان

پنجشنبه, 6ام آبان, 1400
اندازه قلم متن

سازمان اطلاعات سپاه خوزستان روز چهارشنبه، پنجم آبان، از کشف «بزرگ‌ترین مزرعه غیرمجاز» استخراج رمزارز در شمال این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، در این اقدام ۳۰۰ دستگاه ماینر در اندیمشک ضبط شده است.

کشف مزرعه‌های غیرمجاز رمزارز و تشویق شهروندان به معرفی فعالان این عرصه در حالی صورت می‌گیرد که وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی هفتم مهر، چند ساعت پیش از کناره‌گیری مدیرعامل بورس تهران از بازداشت اعضای یک «شبکه سازمان‌یافته رمزارز» خبر داد.

این وزارتخانه در اطلاعیه‌ای از این شبکه به عنوان «یکی از بزرگ‌ترین شبکه‌های سازمان‌یافته کلاهبرداری در سطح کشور» نام برده و گفته بود که اعضای این باند بازداشت شده و به‌ دلیل تعداد زیاد مال‌باختگان، این پرونده در سیر مراحل قضایی است.

سخنگوی صنعت برق ایران نیز روز چهارم شهریور اعلام کرد که تاکنون پنج‌هزار مرکز استخراج غیرمجاز رمزارز در کشور کشف شده است.

به گفته مصطفی رجبی مشهدی، این «مراکز غیرمجاز» رمزارز مصرف برقی ۶۰۶ مگاواتی داشتند و بیش از ۸۰۰ مگاوات نیروگاه جدید باید ایجاد می‌شد تا نیاز دستگاه‌های آن‌ها را تامین می‌کرد.

هیئت دولت ایران خردادماه امسال اعلام کرد که تا پایان شهریور فعالیت استخراج رمزارز حتی برای آن‌ها که مجاز بوده است باید تعطیل شود.

این ممنوعیت در پی گزارش‌های متعددی از خطرات جانی خاموشی‌ها برای بیماران کرونایی در بیمارستان‌ها و اختلال در روند واکسیناسیون در کشور اعمال شد.

بنا بر گزارش دانشگاه کمبریج، سهم ایران در استخراج بیت‌کوین در جهان حدود ۴.۶ درصد است.

از: رادیو فردا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.