فراخوان و بیانیه دو تشکل دانشجویی به مناسبت سالگرد آبان ۹۸

جمعه, 7ام آبان, 1400
اندازه قلم متن

 

اخبار روز: روز سه شنبه ۴ آبان ماه دو بیانیه و فراخوان از سوی دو شبکه دانشجویی به مناسبت سالگرد اعتراضات آبان ۹۸ منتشر شده است. دانشجویان پیشرو دانشگاه اصفهان در فراخوان خود از مردم خواسته است که در سالگرد اعتراضات آبان به هر شکل ممکن نشان دهند که راه آبان ادامه دارد. این فراخوان در ادامه تاکید کرده است که ایجاد پیوندهای عملی بین تمام این جنبش‌ها وظیفه تشکل‌های کنونی است و این پیوند قطعا موجب تقویت ما و قدرت بیشترمان می‌شود. دانشگاه سنگر آزادی و برابری نیز با انتشار بیانیه ای ضمن گرامیداشت یاد قربانیان اعتراضات ۹۸ تاکید کرده است که در این اوضاع، دانشجویان باید در سالگرد آبان یاد کشته شدگان خیزش آبان ۹۸ را با علم کردن پرچم دادخواهی بزرگ داشته و در برابر حکومتی که کمر به کشتار توده‌های ناراضی از شرایط موجود بسته است بایستند.

در زیر متن کامل فراخوان و بیانیه را بخوانید:

دانشجویان پیشرو دانشگاه اصفهان:

فراخوان ما برای سالگرد قیام آبان، رو به تمام جامعه:

مردمان شریف و انسان‌های آزاده، خطاب به همه شمایی که از وضعیت موجود خسته شده‌اید و مسیر عبور به زندگی بهتر و لایق شأن و منزلت انسان را خواستار هستید و به این آرمان باور دارید.
حکومت شیره جان ما را کشیده و خونمان را در شیشه کرده. جوانان معترض را در خیابان‌های شهر به گلوله بسته و اجساد آنان را نیز تحویل‌مان نمی‌دهد و حتی برگزاری مراسم یادبود برای این عزیزان را هم ممنوع اعلام کرده. مافیای اقتصادی دستگاه حاکم، آنچنان وضعیت معیشتی و اقتصادی را اسفناک ساخته که دیگر هیچ امیدی به آینده وجود ندارد. زنان و رنگین‌کمانی‌ها در این کشور عملا انسان محسوب نمی‌شوند و کار از جنس دوم و اقلیت تحت ستم بودن و … هم گذشته است.

لذا فراخوان ما به تمام شما این است که به هر نحو ممکن سالگرد قیام انقلابی آبان۹۸ را غنیمت شمرده و به هر شکلی که برایتان امکانپذیر است، از تراکت نویسی و شعارنویسی گرفته تا برگزاری مراسم یادبود و تجمع و فعالیت در شبکه‌های اجتماعی و … ، راهی که در آبان۹۸ آغاز کردیم را ادامه دهید.

فراخوان ما برای دوره پیش رو، در یک بازه بلندمدت:
فراخوان عمومی و سراسری ما از دو سال گذشته تا کنون، تشکل‌یابی و ایجاد نهادهای مستقل از حاکمیت در قالب جنبش‌های اعتراضی مختلف و البته پیوستن افراد حاضر در بدنه این جنبش‌ها به تشکیلات رادیکال و مستقل از حاکمیت بوده.
در واقع بعد از توازن قوای به‌وجود آمده پس از اعتراضات آبان ۹۸ ما به این نتیجه رسیدیم که دیگر اَشکال قبلی مبارزه علیه وضع موجود، از جمله حضور و مطالبه‌گری و مبارزه در قالب صنفی‌گرایی، سندیکاها و حتی نهادهای مردمی جنبش‌محور صرف، علی‌رغم دست‌آوردهای قابل دفاعی که داشته‌اند و دارند، نمی‌تواند پاسخگوی اوضاع جدید باشند.

حال با توجه به فراگیر شدن امر تشکل‌یابی در قالب نهادهای مستقل از حکومت، فراخوان ما رو به فعالین جنبش‌های اعتراضی مختلف برای دوران پیش رو این است که همراه با ایجاد نهادها و تشکل‌های مستقل جدید و البته حفظ و تقویت و اجتماعی‌تر کردن تشکل‌های موجود؛ این نهادها و تشکل‌ها در گام‌های بعدی شروع به ایجاد نهادهای همبسته و بزرگتر بکنند.

معلمان، زنان، بازنشستگان، دانشجویان، کارگران، خانواده رنگین‌کمانی‌ها و تمام بخش‌های تحت ستم جامعه هم‌سرنوشت هستند و می‌توانند در یک نهاد سراسری که مطالبات تمام این بخش‌های جامعه را همانگونه که امر همه ما است، رهبری کنند.
ایجاد پیوندهای عملی بین تمام این جنبش‌ها وظیفه تشکل‌های کنونی است و این پیوند قطعا موجب تقویت ما و قدرت بیشترمان می‌شود. این مهم، همچنین این امکان را به‌وجود می‌آورد که افراد دغدغه‌مند که تمایل به عضویت در نهادهای سیاسی و اجتماعی بزرگ و پرقدرت و موثر در فضای سیاسی کشور را دارند، بتوانند به عضویت این نهادها درآمده و در پیشبرد مبارزات جاری جامعه علیه وضع موجود، با نهاد مذکور همکاری نمایند.

دانشجویان پیشرو دانشگاه اصفهان
سه‌شنبه ۴ آبان ۱۴۰۰

دانشگاه سنگر آزادی و برابری

دو سال از قیام آبان گذشت؛ همچنان فریاد میزنیم آبان ادامه دارد

در پی قیام سراسری در آبان ۹۸ که علیه تبعیض، بی حقوقی، سرکوب و کشتار سیستماتیک و در واقع علیه کلیت جمهوری اسلامی شکل گرفت، حکومت جنایتکار اسلامی بیش از ۱۵۰۰ نفر از معترضان و اکثرا جوانان مبارز را به قتل رساند و هزاران نفر را زخمی، بازداشت و زندانی کرد. طی این جنایت و کشتار حکومت، آبان به ماهی برای دادخواهی و یادآوری مبارزه‌ تا سرنگونی حکومت اسلامی تبدیل شد. آبان فقط ماه گرامیداشت کشته شدگان قیام سراسری نیست، بلکه ماهی برای یادآوری دوباره خواست عموم مردم در راستای سرنگونی جمهوری اسلامی است.

آبان ۹۸ ماهی بود که عرصه های مختلف مبارزاتی و عموم جامعه علیه جمهوری اسلامی بپاخاستند و به رادیکالترین شکل فریاد انقلاب و سرنگونی طلبانه ای که چهل سال در گلویشان حبس شده بود را فریاد زدند. دانشجویان و جنبش دانشجویی نیز بخش مهم و جدایی ناپذیر از خیزش آبان بود که در شهرهای مختلف هم در فضای دانشگاه به همبستگی مبارزات توده‌ها پرداخته و هم در قامت جنبشی پیشرو نقش سازماندهی بخشی از مبارزات خیابان و محلات را بر عهده داشتند.

دانشجویان و جنبش دانشجویی همواره در افق سیاسی کشور نقش و جایگاه ویژه‌ای داشته و با رویکرد آزادی‌خواهانه و در جهت خلاصی از بندهای سرمایه داری، سرکوب و فلاکت موجود، اقدامات پیشرویی را انجام داده و از آبان ۹۸ به بعد هم‌راستا با فضای سیاسی جامعه ادبیات و کلام سیاسی رادیکالتری را در پیش گرفت. آبان ۹۸ همچنین برای دانشگاه هم وزن با جامعه گام بلندی در مبارزات دانشجویی در چهار دهه گذشته است که به بدنه این عرصه مبارزاتی لزوم دوام راه نیمه رفته آبان را یادآوری کرده و به نوعی دانشجویان را به اکتهای مهم سیاسی و پراتیک فرامیخواند.

در این اوضاع، دانشجویان باید در سالگرد آبان یاد کشته شدگان خیزش آبان ۹۸ را با علم کردن پرچم دادخواهی بزرگ داشته و در برابر حکومتی که کمر به کشتار توده‌های ناراضی از شرایط موجود بسته است بایستند. از این رو دانشگاه سنگر آزادی و برابری با توجه به فضای اعتراضی موجود در جامعه، همه دانشجویان و انسانهای آزادیخواه را فرامیخواند که در آستانه سالگرد آبان ۹۸، به هر شکل ممکن دست به اعتراض زنند و خواست محاکمه تمامی عاملین و آمرین کشتار آبان را با صدایی رسا فریاد زنند. آبان صدای سرنگونی‌طلبی مردم ایران علیه حکومت قاتلان اسلامی است و در دومین سالگرد این عروج جنبش سرنگونی در ایران، باید در کنار خانواده های دادخواه آبان ایستاد و علیه جمهوری اسلامی وسیعا دست به اعتراض زد.

زنده باد مبارزات مردمی علیه حکومت کشتار و نابرابری!
جمهوری اسلامی نابود باید گردد!

دانشگاه سنگر آزادی و برابری
۴ آبان ۱۴۰۰
۲۶ اکتبر ۲۰۲۱


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.