کاهش ۴۰ درصدی فروش موتورسیکلت در ایران طی یک سال گذشته

جمعه, 7ام آبان, 1400
اندازه قلم متن

به گفته رئیس اتحادیه فروشندگان دوچرخه و موتورسیکلت در ایران، با وجود عدم افزایش قابل توجه قیمت موتورسیکلت، تقاضا برای این وسیله نقلیه در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته ۳۰ تا ۴۰ درصد کاهش یافته است.

محمد خادم منصوری در مصاحبه‌ای که خبرگزاری ایلنا روز جمعه، هفتم آبان منتشر کرد همچنین گفته است که با توجه به شرایط اقتصادی فعلی، مردم چندان به خرید موتورسیکلت رو نمی‌آورند و در صورت بروز مشکل آن را تعمیر می‌کنند.

آقای منصوری همچنین از کاهش صادرات ایران به افغانستان، عراق و برخی کشورهای دیگر به دلیل روی آوردن شهروندان آن‌ها به خرید موتورسیکلت‌های چینی خبر داده و گفت که تولید کارخانه‌های موتورسیکلت ایران از ۷۰۰ تا ۸۰۰ هزار به ۱۵۰ هزار دستگاه [در سال] کاهش یافته است.

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که محمدعلی نژادیان، مدیرمسئول نشریه صنعت موتورسیکلت در مهر ۹۹ از صعود آمار تولید موتورسیکلت ایران در شش ماهه اول آن سال بعد از چهار سال خبر داده و گفته بود که اگر قیمت ارز افزایش پیدا نمی‌کرد، آمار فروش بیش از این می‌توانست باشد.

به گفته آقای نژادیان، در شش ماهه نخست سال ۱۳۹۹، ۱۱۵ هزار و ۴۶۰ دستگاه موتورسیکلت در کشور تولید شده بود، در حالی که این آمار در مدت مشابه سال پیش از آن ۴۷ هزار و ۷۸ دستگاه بوده است.

آقای نژادیان افزایش قیمت خودرو، افزایش قیمت بنزین و بالا رفتن نرخ بیکاری و استفاده از موتورسیکلت برای کسب درآمد را از مهم‌ترین دلایل این افزایش آمار عنوان کرده بود.

از: رادیو فردا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.