یک زندانی در زندان مرکزی قزوین اعدام شد

جمعه, 7ام آبان, 1400
اندازه قلم متن

خبرگزاری هرانا – سحرگاه چهارشنبه ۵ آبان، حکم یک زندانی زن که پیشتر از بابت اتهام قتل به اعدام محکوم شده بود، در زندان مرکزی قزوین به اجرا در آمد.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از سازمان حقوق بشر ایران، سحرگاه چهارشنبه ۵ آبان ماه ۱۴۰۰، یک زندانی در زندان مرکزی قزوین اعدام شد.

هویت این زندانی که پیشتر از بابت اتهام قتل همسرش توسط مراجع قضایی به اعدام محکوم شده بود، سوسن رضایی‌پور عنوان شده است.

بر اساس این گزارش، خانم رضایی‌پور از شش سال پیش از بابت اتهام مذکور بازداشت و در زندان بسر برده است.

در این گزارش به نقل از یک منبع مطلع آمده است: “سوسن با زور و اجبار ازدواج کرد و در واقع پسر دایی‌اش که نهایتا به عقد هم در آمدند را دوست نداشت. سوسن در اعترافات پیش از اجرای حکمش گفته بود که همه‌‎‌روزه شوهرش از ساعت ۳ بعدازظهر تا آخر شب مست بوده و او را کتک زده است، نهایتا وی این اوضاع را تاب نیاورده و مرتکب قتل همسرش شده است.”

اعدام این زندانی تا لحظه تنظیم این خبر توسط رسانه‌های داخل ایران و یا منابع رسمی اعلام نشده است.

بر اساس گزارش مرکز آمار، نشر و آثار مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران در بازه زمانی (۸ اکتبر ۲۰۲۰ تا ۹ اکتبر ۲۰۲۱) دستکم ۲۶۶ شهروند اعدام شدند و ۹۰ تن دیگر به اعدام محکوم شدند. از جمله اعدام شدگان باید به اعدام ۳ کودک-مجرم اشاره کرد.

بنا بر همین گزارش بیش از ۸۲ درصد اعدام های صورت گرفته در ایران توسط دولت یا نهاد قضایی اطلاع رسانی نمی‌شوند که نهادهای حقوق بشری اصطلاحا آن را اعدام “مخفیانه” می‌خوانند.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.