نصرت بهشتی در اعتصاب غذا: جرم من «فرهنگی بودن» است

شنبه, 8ام آبان, 1400
اندازه قلم متن
 

نصرت بهشتی، معلم زندانی در ایران، اعلام کرد در اعتراض به بازداشت موقت و «موارد اتهامی غیرقابل قبول» از روز سه‌شنبه ۴ آبان ماه دست به اعتصاب غذا زده است.

خانم بهشتی در بیانیه ای اعلام کرد: «اکنون سه ماه است که به طور بلاتکلیف در اداره اطلاعات و زندان وکیل‌آباد مشهد زندانی هستم. تنها گناه من شرکت در تجمعات صنفی فرهنگیان برای دفاع از حقوق و همترازی حقوق معلمان با دیگر کارمندان دولت است.»

این معلم بازنشسته، که ۶۰ ساله است و شش فرزند دارد، اتهام‌های مطرح‌ شده علیه خود را «واهی» دانسته و گفته است تنها جرم او «فرهنگی بودن» اوست.

نصرت بهشتی با بیان این که هر روز بر موارد اتهامی‌اش افزوده می‌شود، می‌گوید «گویا عمدی در کار است.»

او یکی از ۱۴ زن امضاکننده نامه درخواست استعفای علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران، است.

چهارده تن از فعالان سیاسی و مدنی خرداد ماه سال ۱۳۹۸ با انتشار بیانیه‌ای خطاب به خامنه‌ای خواستار استعفای او و تغییر قانون اساسی ایران شدند. آنها گفتند که قانون اساسی کنونی «مجلسی فرمایشی، دولتی بی اختیار، و قوه قضائیه‌ای غیرمستقل» ایجاد کرده است.

اواسط مرداد ماه همان سال نیز ۱۴ تن از زنان کنشگر مدنی با توجه به نابرابری‌ها و مشکلات زنان در ایران، با انتشار نامه‌ای خواستار عبور از جمهوری اسلامی و تدوین قانون اساسی جدید شدند.

مقام‌های امنیتی جمهوری اسلامی، امضاکنندگان این نامه‌ها را به تلاش برای «طراحی فتنه جدید» متهم کرده و بسیاری از امضاکنندگان این دو نامه را بازداشت کردند، که برخی از آنها پس از مدتی به صورت موقت آزاد و گروهی دیگر همچنان در بازداشت به‌سر می‌برند.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

برچسب‌ها:

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.