زندان رجایی شهر کرج؛ مطلب احمدیان به بیمارستان هاشمی نژاد تهران منتقل شد

دوشنبه, 10ام آبان, 1400
اندازه قلم متن

خبرگزاری هرانا – مطلب احمدیان، زندانی سیاسی بیمار محبوس در زندان رجایی شهر کرج، روز یکشنبه ۹ آبان ماه، از این زندان به بیمارستان هاشمی نژاد تهران منتقل شد. آقای احمدیان از سال ها پیش از بیماری ارکیتیس (عفونت بیضه) و انتقال عفونت به مثانه و همچنین عارضه نخاعی رنج می برد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز یکشنبه ۹ آبان ۱۴۰۰، مطلب احمدیان، زندانی سیاسی بیمار محبوس در زندان رجایی شهر کرج، از این زندان به بیمارستان هاشمی نژاد تهران منتقل شد.

آقای احمدیان که از عفونت بیضه و مثانه و همچنین آسیب‌های نخاعی رنج می برد، توسط پزشکان اورولوژی و نورولوژی مورد معاینه قرار گرفته است.

آقای احمدیان به دلیل عارضه نخاعی باید هر شش ماه یکبار تحت آزمایش ام آر آی قرار گرفته و همچنین جهت جلوگیری از پیشرفت بیماری و درمان به متخصص مغز و اعصاب مراجعه کند. سال ۹۸ پزشک متخصص دستور تزریق ژل به ناحیه نخاعی داد که با نامه نگاری مسئول بهداری و رئیس زندان موفق به گرفتن آنها نشد. نهایتا سال ۹۹ از خارج از زندان دارو تهیه و تزریق شد. یک تزریق دیگر هم به دستور پزشک باید شهریورماه انجام میداد که تاکنون موفق به تهیه دارو نشده بود.

مطلب احمدیان در تاریخ ۱۳ مهرماه ۱۳۸۹ بازداشت و پس از حدود ۲۳۰ روز تحمل سلول انفرادی در پرونده اول خود به اتهام محاربه از طریق عضویت در یکی از گروه های اپوزیسیون، به ۳۰ سال حبس در تبعید در زندان میناب محکوم شد و در تاریخ ۱۴ اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۵ به زندان سقز منتقل شد.

وی همچنین در دو پرونده در سال‌های ۱۳۸۷ و ۱۳۹۰ با اتهام تردد غیرمجاز از مرزهای کشور به پرداخت یک میلیون ریال جزای نقدی در حق صندوق دولت و یک سال حبس تعزیری محکوم شد. آقای احمدیان در مردادماه سال ۹۷ توسط شعبه ۱ دادگاه کیفری یک استان کردستان به اتهامات “مشارکت در قتل” به ۸ سال حبس تعزیری و پرداخت نصف دیه کامل (دو دیه کامل برای ۴ متهم پرونده) و به اتهام “ضرب و جرح عمدی” از بابت همان پرونده به ۱ سال حبس و پرداخت ۲۰ میلیون تومان (۸۰ میلیون تومان برای ۴ متهم پرونده) بابت دیه فرد مجروح شده درگیری محکوم شد.

آقای احمدیان پس از ابلاغ این حکم در ابتدای شهریورماه ۹۷ از زندان مرکزی سنندج به زندان اوین منتقل شد. او مجددا اواسط سال ۹۸ از این زندان به زندان رجایی شهر کرج منتقل شد.

پدر مطلب احمدیان مورخ ۷ آبان ۹۹ درگذشت. بر اساس رویه مذهبی، خاکسپاری درگذشته باید در اولین فرصت صورت گیرد و به همین دلیل آقای احمدیان امکان شرکت در مراسم خاکسپاری پدر خود را نداشت.

مطلب احمدیان، حدودا ۳۷ ساله و اهل شهرستان بانه است.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

برچسب‌ها:

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.