“مرگ بر آمریکا”: شعار مردم و اصلی یا شعارحاکمیت و متغیر؟

پنجشنبه, 18ام مهر, 1392
اندازه قلم متن

سایت ملیون ایران: تا به حال ادعا میشد که “شعارهای مرگ بر …” در جمهوری اسلامی شعار خودجوش مردم و جزو اصول نظام است. اکنون ادعا میشود که این شعار از اصول متغیر نظام است و حذف آن به عهده  ولی فقیه است. یعنی شعار خودجوش مردم نبوده، شعار حکومت بوده است. آیا رژیم نباید به مردم توضیح دهد که چرا ۳۴ سال تمام این شعار را شعار مردم و از اصول نظام معرفی کرده و از این طریق خسارات فراوان به کشور زده و این همه فاجعه ببار آورده اند؟

متن خبر سایت آینده:

«مرگ بر آمریکا» جزو اصول متغیر است و حذفش در اختیار ولی فقیه

برخی امروز به سخن امام راحل استناد می کنند و می گویند امام موافق حذف شعار مرگ بر آمریکا بود ولی سؤال ما از این افراد این است که حذف شعار مرگ بر آمریکا جزء کدام اصول است ثابت یا متغیر. حذف شعار مرگ بر آمریکا جزء اصول متغیر است و تغییر تاکتیک و روش نسبت به آن تنها از سوی ولی فقیه زمانه صورت می گیرد.

نماینده ولی فقیه در سپاه گفت: حذف شعار «مرگ بر آمریکا» تنها در اختیار ولی فقیه است.

به گزارش خبرگزاری فارس، حجت الاسلام علی سعیدی صبح امروز در پنجمین کنگره یادواره شهدا و ایثارگران روحانی و طلبه اظهار کرد: در طول زمانی که از پیروزی انقلاب اسلامی گذشته است یک سری تفاوت هایی در سیره سیاسی امام راحل و رهبر معظم انقلاب شاهد هستیم که البته همگی براساس حکمت و عزت نظام بوده است.

* تفاوت در سیره سیاسی رهبران ناشی از امور ثابت و متغیر است

وی بیان داشت: یکی از سؤالاتی که امروز مطرح است علل و عوامل تفاوت در سیره سیاسی رهبران الهی در طول زمان است؛ ما در سیره و رفتار انبیاء نیز تفاوت می بینیم در نوع رفتار پیامبر اعظم (ص) نیز به همین طریق تفاوت هایی را شاهد هستیم.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران ابراز داشت: امیرالمومنین (ع) در سه مقطع عصر نبوی، عصر خلفا و عصر حکومت خود سه نوع رفتار متفاوت داشتند و امروز هم در سیره سیاسی رهبر معظم انقلاب با امام راحل تفاوت هایی وجود دارد.

وی افزود: برای تبیین این تفاوت ها باید این گونه مطرح کنیم که در برابر ما و رهبران الهی همواره دو دسته از امور قرار داشته است یک سری امور ثابت و دیگری امور متغیر.

* استراتژی نظام اسلامی ثابت ولی تاکتیک آن متفاوت است

سعیدی گفت: اموری که با گذشت زمان و تغییر شرایط مکانی هیچ تغییری نمی کند ثابت بوده ولی اموری هستند که با توجه به تغییر شرایط زمانی و مکانی و عوامل دیگر تغییر می کند.

وی عنوان کرد: اولین امور ثابت که در بین رهبران الهی یکسان بوده خدامحوری و نوع نگاه به خداوند است، دومین اصل، اصل جهاد و مبارزه با دشمن است، نفی سبیل و ایستادگی در برابر جریانی که در برابر هسته اسلام معاندند نیز جزء اصول ثابت است.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران متذکر شد: اصل دینمداری و جامعیت دین و همچنین استقامت در راه هدف یک اصل ثابت در بین همه رهبران الهی است.

وی بیان داشت: اصل پرداخت هزینه برای دین و اصل اتمام حجت از جمله اصول دیگری است که در بین همه رهبران الهی ثابت بوده است.

سعیدی اذعان داشت: از جمله امور متغیری که در بین رهبران الهی وجود داشته است می توان به شیوه انجام رسالت، شیوه وضع احکام و روش مقابله با ناهنجاری، شیوه های تبلیغ و شیوه های مبارزه و جهاد اشاره کرد.

* ولی فقیه با نظر به فرآیند شیوه رسالت تاکتیک خود را مشخص می کند

وی با تأکید بر اینکه در شیوه انجام رسالت فرآیند فردسازی، ملت سازی، دولت سازی و امت سازی مطرح است گفت: ولی فقیه باید بر این اساس و روند حرکت کند و آن را مدیریت نماید.

سعیدی گفت: اصل جهاد ثابت است ولی شیوه مبارزه و جهاد متغیر بوده و به تناسب زمان و مکان از سوی ولی فقیه زمان تعیین می شود.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران بیان داشت: از جمله دیگر مواردی که باید به آن در عرصه سیاسی توجه کرد این است که چه عواملی باعث می شود که ولی فقیه برای حفظ اصول تاکتیک خود را تغییر دهد.

وی در پاسخ به این سؤال مطرح کرد: اولین عامل تعیین کننده، تعداد نفرات و مقدار امکانات و تجهیزات است.

سعیدی ابراز داشت: امامان معصوم همواره آرمان خواه بوده اند ولی این مستلزم تحقق الزامات انجام آرمان های آن ها نیز بوده است.

* تغییر تاکتیک تنها در دست ولی فقیه زمان است

وی خاطرنشان کرد: تغییر در وضعیت پیروان از جمله دیگر عوامل مؤثر در تغییر در تاکتیک رهبری است چنانچه در پیروان یک رهبر تغییر حاصل شود، تاکتیک و روش اتخاذ شده در مقابل آن ها باید تغییر کند.

سعیدی عنوان کرد: برخی امروز به سخن امام راحل استناد می کنند و می گویند امام موافق حذف شعار مرگ بر آمریکا بود ولی سؤال ما از این افراد این است که حذف شعار مرگ بر آمریکا جزء کدام اصول است ثابت یا متغیر.

وی ابراز داشت: حذف شعار مرگ بر آمریکا جزء اصول متغیر است و تغییر تاکتیک و روش نسبت به آن تنها از سوی ولی فقیه زمانه صورت می گیرد.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران اذعان داشت: سومین عامل تأثیر گذار بر تاکتیک میزان تهدید است و چهارمین عامل رفتار جبهه مقابل است.

وی با تأکید بر اینکه پنجمین عامل قوت است توضیح داد: یکی از عوامل تغییر تاکتیک قوت رهبری است.

سعیدی گفت: نفوذ ما در دنیا نفوذ بالایی است از سال ۲۰۰۱ شش جنگ در منطقه خاورمیانه برای تغییر در این منطقه از سوی آمریکایی ها اتفاق افتاده که ایران در مقابل همه آن ها ایستاده و آمریکا را در هر ۶ جنگ شکست داده است.

وی بیان کرد: امروز نگاه به حل مشکلات کشور از دو جنبه نگاه به بیرون کشور و نگاه به درون کشور مطرح است، حل مشکلات کشور از نوع نگاه به بیرون همان است که امروز عده ای می گویند باید مشکلات کشور با عملکرد دیپلماسی حل و فصل شود.

سعیدی افزود: دومین نگاه نگاه کسانی است که معتقدند حل مشکلات کشور باید از درون حل و فصل شود.

سعیدی ادامه داد: اعتقاد این عده بر این است که نفوذ ما باعث شده امروز دشمن اظهار تمایل کند و برای مذاکره با ایران ارتباط برقرار کند چرا که مذاکره با ایران برای دشمن یک نیاز تلقی می شود، نفوذ ما ناشی از مقاومت است و لذا ما نباید کوچکترین ضعفی از خود به دشمن نشان دهیم.

وی مطرح کرد: دومین دلیل این نگاه این است که آمریکا ۲۰۰ سال است که با خوی سلطه گری در دنیا بر رفتار کدخدامنشانه حرکت می کند و در نتیجه ما باید به همین طریق در مقابل او اقدام کنیم.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران در پایان تأکید کرد: رهبر معظم انقلاب تنها مذاکره با آمریکا را در حیطه حل مشکلات هسته ای آن هم با تاکتیک نرمش قهرمانانه نظر دارد و نرمش قهرمانانه به معنای انعطاف در عین اتکا به قدرت و عزت است.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.